لزوم توجه به مناسب سازی شهری برای نابینایان در جهرم

حجت الاسلام مدبر گفت:مسئولان شهری به ویژه شورا و شهرداری در برنامه ریزی های خود به ویژه در طراحی مبلمان شهری به نابینایان نیز توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «محمد حسین مدبر»، امروز (جمعه ۲۳ مهر) در خطبه های نماز جمعه امروز با گرامی داشت روز «عصای سفید»، گفت: نابینایان و کم بینایان در عرصه های ورزشی صاحب رتبه های کشوری و ملی هستند و مردم و مسؤلان نسبت به آنها توجه داشته باشند.

 

امام جمعه جهرم با تاکید بر لزوم مناسب سازی شهری برای افراد نابینا و کم بینا، افزود: مسئولان شهری به ویژه شورا و شهرداری در برنامه ریزی های خود به ویژه در طراحی مبلمان شهری به نابینایان نیز توجه داشته باشند.

 

وی همچنین با اشاره به کشتار شیعیان در مسجد جامع «قندوز» افغانستان، بیان کرد: شیعیان این منطقه در حالی که برای اقامه نماز جمعه آمده بودند به خاک و خون کشیده شدند که آمار شهدا تا ۱۵۰نفر هم ذکر شده است.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه داعش مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است، خاطرنشان کرد: اگر رشادت های جبهه مقاومت و مدیریت، اخلاص و شهادت طلبی سردار دلها نبود، داعش همه جای ممالک اسلامی را به همین صورت در می آورد.

 

 وی با اشاره به اینکه مسؤلان افغانستان باید بدانند تا زمانی که حضور آمریکا در این منطقه است دائما این امر تکرار می شود، تصریح کرد: این حرکت کور تروریستی را محکوم می کنیم.

 

امام جمعه جهرم در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به لزوم واکسینه شدن آحاد جامعه برابر ویروس کرونا، تاکید کرد: آن دسته از افراد که در طرح واکسیناسیون شرکت نکردند اگر ناقل شده و افراد مستعد و دارای بیماری زمینه ای را آلوده کردند در برابر دیگران مسئول هستند.

 

وی با اشاره به اینکه اگر در مدت کوتاهی واکسیناسیون انجام نشود تمام زحمات به هدر می رود، از افراد جامعه خواست تا نسبت به تشویق دیگران برای تزریق واکسن کرونا مشارکت داشته باشند.

 

خطیب نماز جمعه جهرم همچنین با تسلیت سال روز شهادت امام حسن عسکری (ع) به روایتی از ایشان که فرموندند از گناهان نابخشودنی آن است که انسان گناهان را کوچک بشمارد، تصریح کرد: بزرگان دین فرمودند گناهان کوچک است که باعث ناخشنودی خدا و خشنودی شیطان است.

 

وی ادامه داد: کم نیستند انسان هایی که بدبخت و عاقبت به شر شده و تمام بدبختی خود را از یک کار و گناه کوچک می دانند.

 

حجت الاسلام مدبر همچنین به سفر رئیس جمهوری به استان فارس اشاره کرد و گفت: بنا است دولت ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در استان فارس هزینه کند و مسؤلان نیز باید حواسشان به سهم شهرستان جهرم از این میزان اعتبار باشد.

 

 وی ادامه داد: گاهی اوقات حق گرفتنی است و باید مراقب بود حق مردم شهر ما خورده نشود و محروم نشوند.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه هزار مسکن قرار است در استان فارس ساخته شود، عنوان کرد: اگر شاخص، جمعیت باشد با برخورداری شهرستان جهرم از  ۲۰۰ حدود هزار نفر جمعیت باید ۱۲۰هزار واحد مسکونی در این شهرستان ساخته شود.

 

وی با اشاره به وجود ظرفیت های مختلف در شهرستان جهرم از مسئولان خواست با تقویت کارگاه های موجود زمینه زیر پوشش قرار دادن خدمات آن در شهرهای دیگر را فراهم کنند.

 

امام جمعه جهرم با تاکید بر لزوم برطرف شدن موانع بر سر راه تولید در این شهرستان، اظهار کرد: باید کارگاه ها و کارخانه ها که می تواند در نهضت مسکن سازی موثر باشد تقویت شود.

 

وی همچنین خرید تضمینی محصولات کشاورزی را از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان فارس عنوان کرد که مسؤلان باید پیگیر  آن باشند تا خسارت های کشاورزان جبران شود.

 

 حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه اولویت دولت در اجرای پروژه ها، طرح های نیمه تمام است، عنوان کرد: بیمارستان جهرم مطالبه مردم است که دولت کمک کند تا هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

 

کد خبر 1105091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha