داعش مزدور آمریکا و هم پیمانان آن است/ تلاش آمریکا برای افزایش ناامنی در افغانستان

آیت الله نورمفیدی گفت: هر جایی که توطئه آمریکا و عوامل مزدور آنها در منطقه وجود داشته باشد داعش نیز حضور می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» ظهر امروز(جمعه ۲۳ مهر) در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(علیه السلام) اظهار کرد: به گفته برخی از بزرگان در بین ائمه اطهار(علیه السلام)، امام حسن عسکری(علیه السلام) غریب ترین امام بوده و بزرگترین مسئولیت که حفظ جان امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) بود بر عهده امام حسن عسکری(علیه السلام) قرار داشت.

 

امام جمعه گرگان به تحولات افغانستان اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه گروه تروریستی داعش جمعه هفته گذشته حمله انفجاری را در یکی از مساجد افغانستان انجام داد و به دنبال آن عده ای از مردم بی گناه این کشور که در آیین نماز جمعه مشغول عبادت بودند مورد حمله قرار گرفتند و بیش از ۱۰۰ نفر از مردم به شهادت رسیده و تعداد زیادی از نمازگزاران نیز مجروح شدند.

 

وی تاکید کرد: به نظر می رسد این اقدام تروریستی کار طالبان نباشد چراکه این گروه امروز خود را در راس و قدرت می بیند و یکی از وظایف مهم آنها ایجاد امنیت است و به طور قطع کسی که خود را مدعی برقراری امنیت می داند دست به چنین اقدامی نمی زند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان بیان کرد: گسترش داعش در افغانستان برای کشورهای خطرناک نیز مشکل آفرین می شود لذا این حرکت تروریستی کار کشورهای همسایه نیز نمی تواند، باشد.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه امروز برخی از کشورها از هرج و مرج و ناامنی در افغانستان سود می برند، تصریح کرد: آمریکا ۲۰ سال در افغانستان بود گرچه بعد از ۲۰ سال ظاهرا از این کشور خارج شد اما افغانستان را رها نمی کند و به احتمال قوی عامل این حرکت تروریستی آمریکا باشد تا با افزایش ناامنی راه را بر ورود مجدد خود به افغانستان باز کند.

 

وی داعش را گروه تروریستی مزدور و نیابتی دانست و تاکید کرد: داعش اگر مزدور نیست چطور این اقدامات را بر علیه رژیم غاصب اسرائیل و در دفاع از مردم مظلوم فلسطین انجام نمی دهد؟!

 


امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: هر جایی که توطئه آمریکا و عوامل مزدور آنها در منطقه وجود داشته باشد داعش نیز حضور می یابد، بنابراین همه دولت ها باید فاجعه افغانستان را محکوم کنند و طالبان نیز نباید اجازه دهد داعش در این کشور گسترش یابد.

 


آیت الله نورمفیدی با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی درصدد ایجاد نظم و امنیت در جامعه است و برای تحقق این مهم شهدای زیادی را تقدیم کرده است.

 

 

کد خبر 1105096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha