امید آمریکا برای ایفای نقش درافغانستان، تداوم خلأ امنیت و جنگ داخلی است

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: امید آمریکا برای ایفای نقش درافغانستان، تداوم خلأ امنیت و جنگ داخلی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام یازدهم اظهار داشت: امام حسن عسگری (ع) از جهتی غریب‌ترین امام هستند چرا که این بزرگوار گرفتار تردید شیعیان شده بود.

فتاح دماوندی افزود: ناشکری باعث سلب و نعمت دیدار امام عسگری (ع) و ناشکری‌های بعدی هم سبب غیبت صغرا و غیبت کبری امام زمان (عج) شد.

وی با بیان اینکه منطق شهید سلیمانی با نفوذ و قدرت معنوی فوق‌العاده خود گفتمان مقاومت را تقویت کرده و مخاطبان بیشتری جذب کرده است افزود: سران کشورهای اسلامی اگر جویای استقلال و عزت و پیشرفت همه جانبه ممالک خود هستند باید دندان طمع به غرب استعمارگر را از دهان خود بکشند.

امام جمعه دماوند بیان داشت: رفع زمینه‌های شبهه و اختلاف و گسترش دانشگاه‌های مذاهب اسلامی و ایجاد کرسی‌های گفت‌وگوهای علمی از راهکارهای فرهنگی و علمی اتحاد مسلمانان است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و صهیونیست‌ها دشمن مشترک همه مسلمین در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی هستند و ایجاد و تقویت اختلاف و درگیری مذهبی مثل جنگ شیعه و سنی سیاست قدیمی استکبار برای پیشبرد اهداف خود است عنوان داشت: مسلمانان عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، یمن، افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی جنایات آمریکا و همدستان منطقه‌اش را هیچگاه فراموش نخواهد کرد.

خطیب جمعه دماوند با اشاره به اینکه داعش زاییده آمریکا و ارتجاع عرب است؛ آمریکا از داعش برای تهدید طالبان و ایران استفاده می‌کند و دولت طالبان مسئول تأمین امنیت تمام مردم افغانستان است و باید از تکرار چنین حوادثی جلوگیری کند بیان داشت: امروز ژئوپلتیک مقاومت با محوریت ایران، عراق، سوریه، لبنان، یمن و قسمتی از فلسطین خار چشم صهیونیست‌ها شده و بعد از اخراج ذلیلانه آمریکا از افعانستان اکنون تنها امید آمریکا برای ایفای نقش در این کشور تداوم خلأ امنیت و جنگ داخلی است.

وی با تاکید بر اینکه ما مردم و نمازگزاران شهرستان دماوند جنایت داعش در نمازجمعه افغانستان را محکوم می‌کنیم افزود: دولت طالبان مسئول تأمین امنیت تمام مردم افغانستان است و باید از تکرار چنین حوادثی جلوگیری کند.

کد خبر 1105121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha