آمريکا و صهیونیست‌ به دنبال توطئه‌ های جدید برای بی ثباتی در منطقه هستند

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه اقتدار نیروی انتظامی باید حفظ شود گفت: آمريکا و صهیونیست‌ به دنبال توطئه‌ های جدید برای بی ثباتی در منطقه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز(جمعه، 23 مهر) در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه شهرستان رودسر ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: قرن‌ها نامی از علی و اولاد علی(ع) در نمازهای جمعه برده نشد و هم‌اینک هم در بسیاری از ممالک اسلامی همینطور است.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه به برکت قیام امام خمینی(ره)، حمایت‌های مردم و خون‌ شهدا در این سرزمین همواره از اهل بیت(ع) یاد می‌شود تصریح کرد: امیدواریم خدای تبارک و تعالی این نظام و انقلاب و جمهوری اسلامی را در پناه خودش حفظ کند تا بتوانیم آن را به حکومت اسلامی امام زمان(عج) متصل کنیم.

 

روحانی انفجار حرم امامین عسکریین(ع) توسط دشمن تکفیری را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه دشمن بعد از آن اقدام تودهنی خورد و ریشه‌کن شد ابراز داشت: باقی مانده‌های این جریان هم که هراز گاهی با کشتار مردم ابراز وجود می‌کنند جز مزاحمت راه به جایی نمی‌برند و این را خودشان هم فهمیده‌اند.

 

وی پرداختن به مقوله امام شناسی در جامعه را لازم و ضروری دانست و با بیان اینکه دو امام با نام مبارک حسن به شهادت رسیدند تصریح کرد: بعد از شهادت امام رضا(ع) فشار بر اهل بیت(ع) و شیعیان هر روز بیشتر شد به طوری‌که اوج خفقان وجود داشت از طرفی مدت امامت امام حسن عسکری شش سال بیشتر نبود که سه سالش در پادگان نظامی سپری گشت.

 

امام جمعه شهرستان رودسر تربیت شاگرد توسط امام حسن عسکری(ع) در آن شرایط بسیار سخت نظامی و محاصره را مورد اشاره قرار داد و افزود: این امام بزرگوار در کمال اقتدار و مظلومیت راه جد بزرگ خود را ادامه داد و اینکه به ایشان می‌گوییم عسکری هم به همین خاطر است زیرا این خاندان هیچگاه با خاندان جور و ستم و ظلم میانه‌ای نداشتند.

 

روحانی با بیان اینکه جریان ولادت امام زمان(عج) شبیه جریان ولادت موسی کلیم است اضافه کرد: فرعون نیز به دلیل ترس از تاج و تختش تمام کودکانی که به دنیا می‌آمدند را می‌کشت تا کاخش ویران نشود اما اراده خداوند بر این بود که موسی کلیم به دنیا بیاید و مأموران فرعون او را به داخل کاخی بیاورند که روزی به دستش نابود می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه امروزه در مکه و مدینه حتی اگر کوچکترین اثری از اهل بیت(ع) وجود داشته باشد محو می‌شود اذعان کرد: این کینه و دشمنی همواره نسبت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) وجود داشت و دارد و می‌بینیم که ذره‌ای اسم و نام از این عزیزان را بر نمی‌تابند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر در خطبه دوم ضمن گرامیداشت سالروز شهادت پنجمین شهید محراب شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی اظهار داشت: این شهید و عالم برجسته شخصیتی عرفانی بود اما منافقان در آن سال‌ها با ترور این شخصیت‌ها خواستند یاران امام را از ایشان بگیرند و انقلاب را نابود کنند اما این خون‌های به ناحق ریخته شده سبب اضمحلال منافقین شد.

 

روحانی با تاکید بر اینکه در این کشور و برای همیشه طومار منافقین پیچیده و برکنده شد عنوان کرد: شیعیان ایالت قندوز افغانستان هفته پیش در آئین عبادی نماز جمعه حاضر شدند که با حمله یک داعشی یکصد نفر از مردم بیگناه و نمازگزاران به خاک و خون کشیده شدند که در همین‌جا به تمام بازماندگان آنان عرض تسلیت داریم.

 

وی با بیان اینکه طالبان باید در عمل امنیت مردم افغانستان را اثبات کنند نه در حرف افزود: امروز شاهد فجایع تلخی در افغانستان هستیم و بعید نیست که در پشت صحنه، گروه تکفیری داعش و حاکمان فعلی افغانستان با هم در ارتباط باشند بنابراین ما در این نماز جمعه با حمایت از همه ملت مظلوم افغانستان خصوصا شیعیان اعلام می‌کنیم باید طالبان امنیت مردم را در عمل تامین کنند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با اذعان بر اینکه با طراحی توطئه خاصی مواجهیم تصریح کرد: یک روز در آسیای میانه، یک روز در لبنان و یک روز  در افغانستان شاهد اتفاقاتی هستیم و یک روز هم در بحث انتخابات عراق و مسائلی که در این کشور در حال به وجود آمدن است، روبه‌رو می‌شویم که همه این‌ها توسط مسئولان نظام رصد می‌شود اما می‌دانیم دست شیطان بزرگ و صهیونیست‌ها در تمام این توطئه‌هاست.

 

وی در ادامه هفته نیروی انتظامی را که امروز به پایان رسید مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: البته نه یک هفته بلکه هر روز، روز نیروی انتظامی است و از همه تلاش‌های این سربازان ولایت که جان بر کف در کنار سایر نیروهای مسلح برای تامین امنیت جامعه تلاش می‌کنند قدردانی می‌کنیم.

 

روحانی در ادامه هفته نیروی انتظامی را که امروز به پایان رسید مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: البته نه یک هفته بلکه هر روز، روز نیروی انتظامی است و از همه تلاش‌های این سربازان ولایت که جان بر کف در کنار سایر نیروهای مسلح برای تامین امنیت جامعه تلاش می‌کنند قدردانی می‌کنیم.

 

وی سهم نیروهای مسلح را در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی بسیار تعیین‌کننده دانست و ضمن اشاره به 13 هزار شهید و 25 هزار جانباز نیروی انتظامی ادامه داد: این آمارها نشان دهنده این است که سبزپوشان نیروی انتظامی جان خود را در پاسخ به فرماندهی معظم کل قوا به دست گرفته و شجاعانه از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر همکاری مستمر و همه جانبه مردم را راه قدرشناسی از نیروی انتظامی دانست و اظهار داشت: درست است که پلیس در برخورد با مصادیق جرم باید ابتدا اخلاق اسلامی را رعایت کند اما اقتدار پلیس نباید تحت هیچ شرایطی مخدوش شود زیرا تضعیف نیروهای مسلح حرام است.

 

روحانی همکاری همه جانبه مردم با پلیس در جنگ نرمی که توسط دشمن برنامه‌ریزی و در حال اجراست را نوعی قدرشناسی از زحمات و ایثارگری‌های نیروی انتظامی ذکر کرد و گفت: امروز ابزارهای فساد در کشور کم نیست و اگر می‌خواهیم قدردان باشیم باید از خانواده‌ها و اطرافیان خود مراقبت کنیم.

 

وی به پلمپ 127 واحد صنفی به علت عدم رعایت شئونات اسلامی و مواردی نظیر این اشاره داشت و اضافه کرد: ما اگر پلیس را برای تامین امنیت خودمان لازم می‌دانیم باید با نیروی انتظامی همکاری کنیم ‌زیرا اگر فقط یک روز نیروهای ناجا به رسالت خود عمل نکنند هنجارشکنان آسایش و امنیت را از مردم سلب می‌کنند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر کلام چند روز قبل مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نیروی انتظامی یکی از ستون‌های استوار امنیت در کشور است را متذکر شد و خاطرنشان کرد: این ستون اقتدار باید مقتدر باقی بماند و هنجارشکنان بدانند این ملت در کنار نیروی انتظامی و نیروی انتظامی هم در کنار مردم است و در هیچ حوزه‌ای به آنان اجازه عرض اندام نمی‌دهد.

 

کد خبر 1105146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha