آغاز امامت امام زمان(عج) نویددهنده پایان عصر بی عدالتی /شمخانی: مراقب دام های پر هزینه شیاطین باشید

از ابتدای سال جاری اولیای دم ۳۶ نفر را از قصاص نجات داده‌اند، بررسی ابعاد طرح «ابتکار کمربند و راه چین» و فرصت های همکاری تجاری ایران، شمخانی: مراقب دام های پر هزینه شیاطین باشید برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، از ابتدای سال جاری اولیای دم ۳۶ نفر را از قصاص نجات داده‌اند، بررسی  ابعاد طرح «ابتکار کمربند و راه چین» و فرصت های همکاری تجاری ایران، شمخانی: مراقب دام های پر هزینه شیاطین باشید از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۲۴ مهر است.

از ابتدای سال جاری اولیای دم ۳۶ نفر را از قصاص نجات داده‌اند

علی رستمی طی بازدید از زندان رجایی شهر گفت: اسلام‌ در مواردی‌ به‌ صاحبان‌ حق‌ سفارش‌ به‌ عفو و گذشت‌ می‌کند که‌ موجب‌ جرأت‌ و جسارت‌ بر جرم‌ و جنایت‌ نگردد و مددکاران برای نجات زندانیان نادم تلاش می کنند تا رضایت اولیای دم را جلب نمایند.

مدیر کل زندان های استان تهران با اشاره به ارزش الهی و والای بخشش و ایثار گفت: از ابتدای سال جاری، با تلاش مددکاران و کمک های نیکوکاران، اولیای دم با بخشش و اعلام رضایت به ۳۶ نفر زندگی دوباره ای بخشیده و آنها را به کانون های خانواده هایشان بازگردانده اند.  

وی ادامه داد: قصاص حق اولیای دم است، اما شخصی که در عین قدرت، از آن منصرف می شود و زندگی دوباره ای به شخص قاتل می دهد تا با ندامت از رفتار گذشته، راه درست زندگی را در پیش گیرد، مقام و منزلت بالایی دارد.

رستمی تأکید کرد: برخی از نیکوکاران نیز جهت جلب رضایت شکات، به شرط عدم اعلام نامشان، بخشی از دارایی خود را انفاق می کنند، در بین این ۳۶ نفر نیز، یک شخص خیر با هماهنگی مرکز مراقبت بعد از خروج استان، دیه ۵۵۰ میلیون تومانی را پرداخت کرد تا آن زندانی از قصاص رهایی یابد.

وی بیان کرد: این زندانی ۲۰ ساله بود و با صدور حکم قطعی قصاص و اصرار خانواده مقتول بر اجرای حکم، هیچ امیدی به آزادی نداشت اما مددکاران زندان رجایی شهر و مرکز مراقبت بعد از خروج با برگزاری جلسات متعدد صلح و سازش، در نهایت رضایت اولیای دم را در قبال واریز مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان دریافت نمودند که به دلیل عجز زندانی از پرداخت، نیکوکار تهرانی این مبلغ را در راه رضای خداوند اهداء کرد.

بر اساس این گزارش، مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج به نشانی شهرزیبا، میدان الغدیر، جنب کانون اصلاح و تربیت تلفن ۴۴۳۳۰۰۰۶ آماده هرگونه همکاری برای کمک به پیشبرد طرح های حمایتی از خانواده زندانیان زندانیان می باشد.

 

بررسی ابعاد طرح «ابتکار کمربند و راه چین» و فرصت های همکاری تجاری ایران

معاونت مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی به بررسی ابعاد طرح ابتکار کمربند و راه چین و فرصت های همکاری تجاری ایران پرداخت. در این گزارش آمده: از سال ۲۰۱۳ و در پی تصمیم دولت چین، طرح ابتکاری با عنوان «ابتکار کمربند و راه» به شکل رسمی مطرح و آغاز شده است؛ در چارچوب این ابتکار چین از طریق آسیای میانه و غربی با خلیج فارس و دریای مدیترانه و از طرف دیگر با آسیای جنوب شرقی و جنوب آسیا و اقیانوس هند مرتبط می شود. این طرح در ابتدا به عنوان شبکه ای از طرح های زیربنایی منطقه ای آغاز شد، اما پیگیری آخرین نسخه آن نشان می دهد محدوده این ابتکار همچنان ادامه دارد و در حال حاضر شامل ارتقای سطح هماهنگی سیاست ها در قاره آسیا، ادغام مالی، آزادسازی تجاری و اتصال مردم به مردم می شود. گستره کشورهای ابتکار کمربند و راه (BRI)، سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا را دربرمی گیرد.

در ادامه بیان شده: در این ابتکار تلاش شده است تا اهدافی نظیر بهبود زیرساخت های منطقه، ایجاد شبکه ایمن و کارآمد معابر زمینی، دریایی و هوایی، تقویت تجارت، تسهیل سرمایه گذاری و تقویت و کارآمدسازی تجارت برای کشورهای فعال در این طرح محقق شود. این اهداف مطابق با شاخص های تسهیل تجارت یعنی دسترسی به بازار داخلی، دسترسی به بازار خارجی، کارایی و شفافیت مدیریت مرزی، در دسترس بودن و کیفیت خدمات و زیرساخت های حمل و نقل و در دسترس بودن و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات پیگیری می شوند.

در بخش دیگری از این گزارش بیان شده: در سال ۲۰۲۰ سرمایه گذاری چین بیشترین سرمایه گذاری را در کشورهای آفریقایی واقع در مسیر کمربند و راه انجام داده است که حدود ۶/۱۲ میلیارد دلار بوده و تقریباً ۲۷ درصد از کل سرمایه گذاری ۴۷ میلیارد دلار را شامل می شود. پیش بینی این است که در سال ۲۰۲۱ چین بیشتر در حوزه های مشخصی نظیر زیرساخت های حمل و نقل و در حوزه کشورهای آسیایی سرمایه گذاری کند تا از مزایای توافقنامه های جدید بهره برداری کند.

در این گزارش ذکر شده: بر اساس آمار وزارت بازرگانی جمهوری خلق چین، کل حجم تجارت چین با کشورهای واقع در کریدورهای طرح ابتکار کمربند و راه (BRI) طی سال های ۲۰۱۹-۲۰۱۴ حدود ۶۴۰۸ میلیارد دلار بوده است همچنین طی دوره مزبور، حجم تجارت چین با کشورهای واقع در کریدور مزبور ۱۳۴۱ میلیارد دلار بوده و در سال ۲۰۲۰ نیز با ۷/۰ درصد رشد به حدود ۱۳۵۰ میلیارد دلار رسیده است که تقریباً ۲۹ درصد از کل تجارت خارجی چین را شامل می شود. پیش بینی این است که در سال ۲۰۲۱ چین بیشتر در حوزه های مشخصی نظیر زیرساخت های حمل و نقل و در حوزه کشورهای آسیایی سرمایه گذاری کند تا از مزایای توافقنامه های جدید بهره برداری نماید.

در ادامه این گزارش ذکر شده: طبق آمار فوق الذکر، با احتساب خود کشور چین، حدود ۳۷ درصد از کالاهای صادراتی ایران اعم از نفتی و غیرنفتی (به ارزش ۵/۱۱ میلیارد دلار) در سال ۱۳۹۹ (۲۰۲۰) به طور مستقیم به کشورهای واقع در کریدور ابتکار کمربند و راه (BRI) صادر شده است. علاوه بر این، حدود ۳۸ درصد از نیازهای وارداتی ایران به ارزش تقریبی ۱۳ میلیارد دلار نیز به طور مستقیم از طریق ۶ کشور واقع در کریدور «ابتکار کمربند و راه» شامل قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ترکیه تأمین می شود (کشورهای واقع در کریدور مستقیم و مشترک).

 

تجدیدمیثاق فرماندهان و کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با آرمان های امام (ره)

صبح شنبه آیین تجدید میثاق کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با آرمان های امام (ره) با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش و حجت الاسلام عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد.

 

در این مراسم که به مناسبت ۲۴ مهر سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، جمعی از فرماندهان، مسئولان و کارکنان نیروهای چهارگانه ارتش و همچنین کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش حضور یافتند.

 

مراقب دام های پر هزینه شیاطین باشید

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در توئیتی نسبت به اظهارات غیرواقع بینانه ضدایرانی الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان در نشست مجازی سران کشورهای مستقل مشترک المنافع هشدار داد و نوشت: مراقب دام های پر هزینه شیاطین باشید. بی توجهی به اصول و الزامات همسایگی و بیان اظهارات کذب و غیرسازنده، نشانه حسن نیت و تدبیر نیست.

 

وی افزود: اتهام زنی به کشوری که جامعه جهانی آن را به عنوان قهرمان مبارزه با مواد مخدر می شناسد اثری جز بی اعتبارسازی کلام گوینده ندارد.

 

شمخانی تاکید کرد: مراقب دام های پر هزینه شیاطین باشید.

 

آغاز امامت امام زمان(عج) نویددهنده پایان عصر بی عدالتی است

محمدباقر قالیباف با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «عید آغاز امامت و ولایت حضرت صاحب الزمان (عج) را به تمامی عدالتخواهان، حقیقت‌جویان و مسلمین جهان تبریک و تهنیت می‌گویم؛ این عید شریف، آغاز عصر امید و انتظار در تاریخ بشری و نویددهندۀ پایان یافتن عصر ظلمت و بی‌عدالتی است. این عید، آغازگر فصلی جدید در حیات دینی و اجتماعی مسلمانان بود و جانی دوباره به نهضت آل الله داد.⁣



‎ذاکران و مادحین ارجمند و معزّز در دو ماه عزاداری محرم و صفر نقش مهمی در برپایی باشکوه مجالس عزا و ذکر مصائب اهل بیت علیهم السلام داشتند و همچون گذشته ملت عزیز ایران ارادت قلبی خود را به خاندان عصمت و طهارت به شایسته‌ترین وجه ممکن نشان دادند.

 

دوام توفیقات تمامی خادمان اهل بیت را در این شب عزیز از خداوند متعال طلب می‌کنم.»

 

کد خبر 1105238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha