برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای وقایع ۲۳  مهر در انزلی

مراسم گرامیداشت شهدای وقایع ۲۳ مهر سال ۵۸ در انزلی جمعه(۲۳ مهر ) پس از نماز مغرب و عشا در مسجد گلشن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، حجت الاسلام «محمد علی حسن زاده» جمعه شب(23 مهر ) در مراسم گرامیداشت شهدای وقایع ۲۳ مهر سال ۵۸ در انزلی که به همت هیئت رزمندگان اسلام و با همکاری سپاه انزلی برگزار شد، گفت: از یاد و خاطره این واقعه باید سالها بگذرد تا آیندگان در برای تاریخ سراسر افتخار آن روز و در مقابل این بصیرت و آگاهی، عمل به هنگام و این شناخت عمیق دشمنی دشمنان سر تعظیم و تسلیم فرود بیاورند.

 

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی آموزش های تخصصی دریایی باقرالعلوم رشت با بیان اینکه تاریخ تنها برای خواندن و شنیدن نیست بلکه برای آموختن و درس آموزی است ، تصریح کرد : باید هدفهای مرموزانه دشمنان را شناخت چرا که آنها از هر بهانه ای برای رسیدن به مقاصد شومشان استفاده می کنند.

 

وی با بیان اینکه در قرآن کریم آیات متعددی به تاریخ اشاره می کنند، اظهار داشت: تاریخ وسیله ای ارزشمند در یادآوری و شناخت چگونگی رخدادهاست و آیات فراوانی به آن اشاره دارد و آنچه در شنیدن تاریخ باید به آن توجه کند آموزه های نهفته در تاریخ است. نکات ارزشمندی که در همه عرصه های زندگی و در اعتقاد و باورهای دینی می توان از آن بهره گرفت.

 

حسن زاده با اشاره به فراز و فرودهای سال‌های پس از پیروزی انقلاب گفت: با ورق زدن تاریخ آن روزها می توان فهمید که دشمن هماره به نام خلق، انتظار و کمک به کارگر علم ها بلند کرده بود و شهدای بسیاری از جمله این پنج شهید جان خود را در توطئه های دشمن از دست دادند.

 

وی تاکید کرد: امروز دشمن معترض است که با صرف هزینه های گزاف برای به چالش کشیدن جمهوری اسلامی با عناوین مختلف، طرح‌ها و برنامه‌های بسیاری را پی ریزی کرد اما تمام این فتنه‌ها توسط این عالم بزرگ و رهبر شایسته انقلاب از بین رفت.

 

وی افزود: برای رسیدن به حیات و حضور و درک شهداء مصادیق ارزشمندی وجود دارد اگر وصیت نامه ها، عادات، هدایت و حمایت های شهدا را پس از شهادت بررسی و مطالعه کنید، به‌درستی در می‌یابید که نباید بر راه این شهدا ذره ای شک کرد.

 

گفتنی است، 23 مهر سال 58 پنج تن از برادران سپاه پاسداران به نام های «علي صياد رودكار»، «جعفر سماك»، «رحيم برجی»، «نادر صفايی» و «محمد تقی شفيعيان» طي درگيری با ضد انقلاب به شهادت رسيدند.

کد خبر 1105278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha