حقیقت اصلی ظهور منجی در همه مذاهب، یکی است

کارشناس و پژوهشگر مذهبی گفت: حقیقت اصلی ظهور منجی در همه مذاهب یکی است و پیروان همه ادیان الهی به ظهور یک مصلح جهانی و منجی که جهان را نجات می دهد اعتقاد دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام «سید مجتبی خاتمی» در آیین جشن آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) در حرم مطهر امامزادگان هاشم بن علی(ع) و فاطمه بنت العسکری(س) در آران و بیدگل گفت: حضرت مهدی(ع) منجی عالم بشریت است و منجی در همه مذاهب، نجات دهنده بشریت است و می‌ آید تا ظلم و بی عدالتی را از جامعه محو و عدالت را در همه‌ جهان پیاده کند و مردمان را تحت دین واحد گرد آورَد.

 

این کارشناس مذهبی افزود: حقیقت اصلی ظهور منجی در همه مذاهب یکی است و پیروان همه ادیان الهی به ظهور یک مصلح جهانی و منجی که جهان را نجات می دهد اعتقاد دارند.

 

حجت الاسلام خاتمی در ادامه به بیان انتظارات امام زمان(عج) از شیعه از دیدگاه خود امام پرداخت و گفت: یکی از انتظارات امام زمان(عج) از شیعیان آن است که برای ظهور حضرتش زیاد دعا کنیم. دعاهای دلسوزانه و مشتاقانه یکی از راه های زمینه سازی برای ظهور حضرت است.

این مبلّغ و پژوهشگر دینی افزود: امام زمان در این باره می فرمایند: «اَکْثِرُوا الدُّعاءَ بِتَعْجیلِ الْفَرَجِ فَاِنَّ ذلِکَ فَرَجُکُم» برای تعجیل فرج بسیار دعا کنید؛ زیرا همین موجب فرَجْ و گشایش شماست.

 

حجت الاسلام خاتمی، رجوع مردم به علما در عصر غیبت را از دیگر انتظارات امام زمان از شیعیان دانست و گفت: امام رئوف و دلسوز برای دوران غیبت تدبیری اندیشیده و مردم را براى فهمیدن احکام شرعى و سایر مسائل اجتماعى، به راویان احادیث، که همان فقهاى شیعه هستند، ارجاع مى‌دهد؛ زیرا آنان هستند که احادیث را خوب فهمیده‌اند، و عام و خاص، محکم و متشابه، و صحیح و باطل را مى‌شناسند.

 

این استاد حوزه ادامه داد: امام زمان در این باره فرموده اند: «و اَمَّا اْلحَوادِثُ الْواقِعَةُ فَارْجِعُوا فیها اِلی رُواةِ حَدیثِنا فَاِنَّهُمْ حُجَّتی عَلَیْکُمْ وَ اَنَا حُجَّةُ اللّه» و در جای دیگر نقل شده که فرمودند «فَإِنَّهُم حُجّتی عَلَیکُم وَ أَنَا حُجّةُ اللهِ عَلَیهِم» فقها و علما بر شما حجت هستند و من بر آنها حجت هستم.

 

حجت الاسلام سید مجتبی خاتمی افزود: رجوع به فقها در عصر غیبت یک واجب شرعى است؛ زیرا  آنان منصوب امام براى این کار هستند و از فرمان حضرت نمى‌توان تخلّف کرد.

 

به گفته این پژوهشگر دینی، همدلی و تالیف قلوب مؤمنان و به حاشیه نکشاندن بحث مهدویت و عدم عدول از مسیر اصلی مهدویت که همان اصل ظهور است، از دیگر انتظارات امام عصر از ما شیعیان در دوران غیبت است.

 

مدیحه سرایی مداحان اهل بیت(ع) محسن منوچهریان، عباد صالحی و جابر مردان از دیگر برنامه های مراسم جشن ردای امامت در حرم مطهر امامزادگان هاشم بن علی(ع) و فاطمه بنت العسکری(س) بود./

 


 

 

کد خبر 1105281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha