ثبت ۸ وقف جدید در بهشهر

فاضلی گفت: ۸ وقف جدید در شهرستان بهشهر از سال گذشته تاکنون به ثبت رسیده که در عرصه‌های مختلف و با نیت‌های متفاوتی بوده است.

«محمدحسین فاضلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران اظهار کرد: وقف از احکام اسلامی و سنت های ماندگار حضرت رسول(ص) و انبیای الهی است که در کشورهای غیرمسلمان هم رواج دارد و این سنت وقف در جوامع مختلف نهادینه شده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر افزود: گستره وقف فراوان است و نیت‌های واقفان خیراندیش در عرصه‌های مختلف وجود داشته و اکنون همه ما باید در ترویج آن تلاش کنیم.

 

وی در تشریح اقدامات این اداره کل طی یک سال گذشته، افزود: توزیع بسته های معیشتی و لوازم التحریر در بین نیازمندان، برگزاری مراسم در مناسبت های ملی و مذهبی با رعایت پروتکل های بهداشتی، ساخت و ساز پروژه ها، کمک به مساجد و تکایا و هیات امنا، برگزاری مسابقات قرآنی به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی و قرآنی در اوقاف از جمله این موارد بوده است.

 

فاضلی گفت: 8 وقف جدید در شهرستان بهشهر در سال جاری انجام شده است که در عرصه‌های مختلف و با نیت‌های متفاوتی بوده است و 12 هزار متر مربع وقف جدید انجام شده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر افزود: این اداره 10 پروژه در دست ساخت و ساز دارد که شامل بیشترین پروژه موقوفه استان مازندران است و پروژه بزرگ پاساز میلاد نور بهشهر با  280 باب مغازه در حال تکمیل است و به زودی افتتاح می شود.

 

وی یادآور شد: وقف و نهادینه کردن آن در جامعه نیازمند فرهنگ سازی است و همه ما در قبال آن مسئول هستیم و باید فرهنگ سازی برای وقف جدید و وقف های خاص و مورد نیاز جامعه در بخ شهای مختلف اقتصادی، فرهنگی و درمانی انجام شود تا با مشارکت عمومی در این بخش گره گشایی شود.

کد خبر 1105307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha