ایجاد پارک‌های ویژه بانوان در دستور کار شهرداران باشد

​مظفری ضمن تاکید بر اهمیت بخشیدن هر چه بیشتر به مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: بهره‌مندی بانوان ازظرفیت‌های مختلف در جایگاه‌های محفوظ مانند پارک‌های ویژه بانوان بایستی وجود داشته و شهرداری‌ها در ایجاد پارک‌های ویژه بانوان فعال‌تر عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد مهدی مظفری» امروز (شنبه، 24 مهر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رودسر فرهنگ را پیشران اصلی هدایت جامعه و موتور محرکه برای توسعه کشور خواند و اظهار داشت: جایگاه شورای فرهنگ عمومی جایگاه مدیریتی و هدایت‌گری است.

 

فرماندار شهرستان رودسر با بیان اینکه آثار و خروجی جلسات شورای فرهنگ عمومی در جامعه باید قابل مشاهده باشد عنوان کرد: مهم‌ترین وظیفه‌ای که متولیان امر خواهند داشت این است که به مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی اهمیت ببخشند زیرا بی اعتنایی به مصوبات امور را ابتر کرده و کار را برای همه ما سخت خواهد کرد.

 

مظفری تلاش همه اعضای شورای فرهنگ عمومی به ویژه امام جمعه شهرستان رودسر را داشتن جامعه سالم، پویا و در تراز انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: این مهم در راستای تلاش همه اعضای شورای فرهنگ عمومی به نتیجه می‌‌رسد و باید مصوبات به شکل مستمر در تمام بخش‌ها، ادارات، سازمان‌ها و نهادها مورد پیگیری قرار گیرد.

 

وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی در حوزه علمیه ابراز داشت:‌ حوزه علمیه در کل تاریخ تشکیل و در پس از انقلاب اسلامی نقش هدایت‌گری را در جامعه عهده‌دار بوده است، از طرفی انقلاب اسلامی منبعث از حوزه علمیه بوده و نقش بی‌بدیل حوزه‌های علمیه در سراسر کشور مشهود است. 

 

فرماندار شهرستان رودسر نقش رسانه را در جامعه برای هدایتگری فکری مردم در حوزه اجتماعی مورد تاکید قرار داد و گفت: امیدواریم نگرش‌های محسوس‌تری را در حوزه اطلاع‌رسانی به مردم برای اهمیت مسائلی که در جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح می‌شود از جمله عفاف و حجاب، نماز، امر به معروف و نهی از منکر شاهد باشیم.

 

مظفری برگزاری جلسات ویژه در باب اهمیت جایگاه رسانه در ترویج فرهنگ عمومی را لازم و ضروری دانست و اضافه کرد: نقش آموزش و پرورش در ایجاد پایه‌های فرهنگی و انتقال صحیح آثار فرهنگی به آیندگان بی بدیل است و اگر این امر به فراموشی سپرده شود کار به مراتب سخت‌تر شده و رسالت ما برای آیندگان زیر سؤال می‌رود.

 

وی نگاه مجموعه آموزش و پرورش را به جریانات فرهنگی و فرهنگ‌سازی‌های ایرانی و اسلامی را بسیار مؤثر دانست و اذعان کرد: امیدواریم در این بخش هم اتفاقات جدی‌تری رخ بدهد و فضای شورای فرهنگ عمومی به حوزه آموزش و پرورش بیشتر از قبل توجه کند.

 

فرماندار شهرستان رودسر سواحل و بهره‌گیری مردم از موهبت‌های طبیعی و خدادادی را هم متذکر شد و گفت: ما نمی‌توانیم این حق را از مردم بگیریم اما چهارچوب و قواعد بهره‌مندی از این نعمات الهی بایستی در جامعه اسلامی تبیین شود زیرا اگر فضای درستی برای بهره‌برداری نداشته باشیم آثار منفی و زیانبار آن را خواهیم دید.

 

مظفری فراهم آوردن بستر و فضای مطلوب توسط متولیان امر برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های مختلفی نظیر حوزه ورزش را هم مورد توجه قرار داد و افزود: وقتی در این مجموعه خلاء وجود دارد و ما نتوانیم فضای لازم را فراهم کنیم قطعا در باخوردهای اجتماعی باید توجه ویژه به آن داشته باشیم و کاستی‌ها را رفع کنیم.

 

وی ایجاد فضای مناسب برای بانوان و توجه شهرداران در سطح شهرستان رودسر به این مقوله را خواستار شد و ادامه داد: بهره‌مندی بانوان از ظرفیت‌های مختلف در جایگاه‌های محفوظ مانند ایجاد پارک‌های ویژه بانوان بایستی وجود داشته باشد.

 

فرماندار شهرستان رودسر در ادامه به بحث نامگذاری خیابان‌هایی به نام شهدا اشاره داشت و عنوان کرد: نامگذاری خیابان و یا بلواری به نام شهید سرافراز حق بین تاکنون میسر نشده اما وقتی به شهرستان‌ها و شهرهای همجوار نگاه می‌اندازیم تندیس‌های بسیار زیبا و شکیلی توسط شهرداری‌ها فراهم و میادینی به نام شهدا ایجاد می‌شود.

 

مظفری شهید حق بین را افتخار مردم منطقه دانست و با بیان اینکه تاکنون جدیت لازم برای نامگذاری خیابان و بلوار به نام این شهید وجود نداشته است خاطرنشان کرد: امیدواریم با تغییر و تحولاتی که در حوزه شوراها و شهرداری‌ها انجام شده بتوانیم پیگیری‌های لازم در مورد این موضوعات را هم داشته باشیم.

 

 

کد خبر 1105341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha