فاجعه خونین نماز جمعه شیعیان قندهار ریشه در تفکر استکباری دارد

حجت الاسلام خوشرو گفت: فاجعه خونین نماز جمعه شیعیان قندهار بیانگر خوی ددمنشی است که ریشه در حمایت‌ها و برنامه‌ریزی‌های آمریکا و نظام غاصب صهیونیستی دارد و حاکمان افغانستان باید پاسخگو و پیگیر این جنایت باشند.

حجت الاسلام «مهدی خوشرو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران با محکومیت فاجعه تروریستی در قندهار افغانستان که منجر به شهادت و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ نفر از نمازگزاران شد، اظهار کرد: آرامش و امنیت مردم شریف و مظلوم افغانستان با فاجعه خونین نماز جمعه قندهار بیانگر خوی ددمنشی ایادی کفر و ظالمانی است که بویی از انسانیت نبرده اند.

 

دبیر شورای اقامه نماز شهرستان بهشهر افزود: امنیت مساجد و مراکز دینی مسلمانان در افغانستان همچون همه مراکز اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی از وظایف حاکمان افغانستان است و نباید در این بین کوتاهی شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در نماز جمعه قندهار مردم بی دفاع و شیعیانی به خاک و خون کشیده شدند که تنها برای اقامه نماز در این روز کنار هم گرد هم آمدند و نشانه رفتن شیعیان مظلوم قندهار بیانگر روح ددمنشی و خوی ناجوانمردانه افرادی است که این جنایت را انجام داده اند.

 

حجت الاسلام خوشرو گفت: فاجعه خونین نماز جمعه شیعیان قندهار بیانگر خوی ددمنشی است که ریشه در حمایت‌ها و برنامه‌ریزی‌های آمریکا و نظام غاصب صهیونیستی دارد و حاکمان افغانستان که تاکنون وعده تأمین امنیت و رفاه و پیشرفت را داده‌اند باید پاسخگو و پیگیر جنایات تروریست‌ها باشند.

 

دبیر شورای اقامه نماز شهرستان بهشهر افزود: نمی توان به راحتی از کنار این جنایت مردم مظلوم و بی دفاع قندهار عبور کرد و جوامع بین المللی باید در این راستا وارد عمل شود.

 

وی یادآور شد: ضمن تسلیت این جنایت ضد انسانی به مردم شریف افغانستان و همه مظلومان جهان خواهان رسیدگی به این جنایات و مجازات این عاملان تروریست ها هستیم.

 

کد خبر 1105351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha