مرزبانی گیلان به تجهیزات نوین مجهز است

ندرخانی از الحاق شناورهای سبک و سنگین و شناور پیشرفته حیدر به گیلان با هدف حراست از مرزها خبر داد و گفت: تجهیزات مرزبانی گیلان به روز و پیشرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی ندرخانی» شامگاه شنبه (24 مهر) در گفت‌وگوی خبری اقدامات مرزبانی با هدف حفظ امنیت موضوعاتی را تشریح کرد و اظهار داشت: گیلان بیش از 310 کیلومتر مرز دریایی، رودخانه‌ای و خشکی دارد و 272 کیلومتر آن مرز آبی و 38 کیلومترش مرز خشکی و رودخانه‌ای دارد.

 

فرمانده مرزبانی گیلان از لحاظ مساحت مرز خشکی و دریایی گیلان را یکی از استان‌های استراتژیک و مرزی خواند و عنوان کرد: استیفای حقوق دولت و مردم و مرزنشینان همچنین جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم مرز و رعایت این حریم در 60 متری سواحل از جمله وظایف مهم مرزبانی محسوب می‌شود.

 

ندرخانی ایجاد تسهیلات و فراهم آوردن امنیت برای مرزنشینان را از دیگر رسالت‌های مرزبانی خواند و تصریح کرد: در بحث انسداد مرزی با تدابیر سردار فرماندهی مرزبانی کشور مرزبانی استان گیلان اقدامات بسیار خوبی را انجام داد که تقویت یگان‌های مرزی از جمله آن به شمار می‌رود.

 

وی تعامل مرزبانی استان گیلان با مرزنشینان را بسیار خوب و مثبت ارزیابی کرد و در بحث اشراف اطلاعاتی مرزبانی استان گیلان نیز ابراز داشت: مرزبانی استان گیلان حتی تا عمق 50 کیلومتری مرز هم اشراف اطلاعاتی کاملی بر اوضاع دارد، از طرفی تقویت گشت‌های دریایی و مرزی را هم در دستور کار خود قرار داده است.

 

فرمانده مرزبانی گیلان با تاکید بر هوشمندسازی کنترل مرزها مواردی را در این بخش مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران امسال بحث پلیس هوشمند - امنیت پایدار را در هفته ناجا مطرح کرد و مرزبانی استان گیلان نیز شعار مرزبان هوشمند و امنیت پایدار را سرلوحه کار خود قرار داد. 

 

ندرخانی مبارزه با کالای قاچاق و مواد مخدر را از وظایف ذاتی مرزبانی دانست و با اشاره به اینکه مرزبانی گیلان در حوزه مواد مخدر بیش از صد در صد کشفیات داشته است افزود: در بخش اتباع غیرمجاز و دستگیری نیز مرزبانی گیلان افزایش صد در صدی داشت همچنین در بخش توقیف ادوات صید غیرمجاز هم 90 درصد موفقیت حاصل شد.

 

وی برخورد با انواع کالاهای قاچاق و ارز در حوزه مرزبانی استان گیلان به میزان بیش از 60 درصد را در طول چند ماهه اخیر مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: سال گذشته با حضور سردار فرماندهی نیروی انتظامی شاهد اختصاص چنین شناور نیمه سنگین، سبک و الحاق شناور پیشرفته حیدر به گیلان با هدف حراست از مرزهای آبی استان بودیم.

 

فرمانده مرزبانی گیلان از حرکت رو به جلو مرزبانی استان در حوزه تجهیزات و فناوری‌های روز خبر داد و اذعان کرد: همرزمان ما در مرزبانی با تمام توان در مرزهای آبی و خاکی کشور رسالت حراست و پاسداری را انجام می‌دهند و تحقق امنیت پایدار در مرزهای سراسر کشور افتخار ماست.

 

ندرخانی امنیت استان گیلان در حوزه مرز را با تلاش نیروهای مرزبانی مطلوب و پایدار دانست و با بیان اینکه هیچ‌گونه مشکل خاصی در مرز وجود ندارد خاطرنشان کرد: تجهیزات مرزبانی گیلان با توجه به شناورهایی که به آن اختصاص داده شده، نوین است و این روند همچنان در حال به روزرسانی و توسعه است.


 

کد خبر 1105520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha