مرکز نیکوکاری " بُشری"  با هدف حل مشکل زوج های نابارور در استان کرمان راه اندازی می شود

صادقی از راه اندازی مرکز نیکوکاری " بُشری" با هدف حمایت از زوج های نابارور و خانواده های پُر نوزاد در استان کرمان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ یحیی صادقی، یکشنبه(۲۵ مهر) در نشست خبری با بیان اینکه کمیته امداد یک نشانگر از وضعیت اقتصادی جامعه است، گفت: اگر حجم مراجعات زیاد باشد یعنی وضعیت اقتصادی جامعه نامطلوب است و بالعکس.

 

 

 

 

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به استفاده از ظرفیت خیرین و شیوه های نوین در جهت جمع آوری کمک های مردمی در ادامه اعلام کرد: تعداد زیادی از زوج ها دچار مشکل فرزند آوری هستند که آمار آنان بالا است.

 

 

 

وی افزود: ما به عنوان یک مجموعه حمایتی که آسیب های اجتماعی را رصد می کنیم، مشکلات فروپاشی خانواده ها از همین جا ناشی می شود و از طرفی متخصصین می گویند هیچ بن بستی برای فرزند آوری وجود ندارد و تنها در ۱۰ درصد ممکن است مشکل باشد.

 

 

 

صادقی هزینه های این امر را اما سنگین دانست و گفت: ما به دنبال راه اندازی مرکز تخصصی نیکوکاری بودیم که فردا رسماً با حضور مسئولین افتتاح می شود و با کلینیک های درون و برون استانی مذاکراتی در حال انجام است تا دلگرمی برای زوج های جوان باشد.

 

 

 

وی تصریح کرد: این مرکز هم حمایت از زوج های نابارور و هم خانواده های پر نوزاد است و ساز و کار این مرکز مشخص شده است و همه پزشکان خیرخواهانه وارد این امر خواهند شد.

 

 

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان ادامه داد: از میان اسامی مختلف " بشری " برای نامگذاری این مرکز انتخاب شد و اعضای هیئت امنا هم افراد شاخص استان هستند و امیدوارم که در ۶ ماه آینده گزارشی از مرکز بدهیم.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه گرچه مراکزی در استان هست که این کار را انجام می دهد اما مسئله تامین هزینه ها است؛ افزود: ما از ظرفیت خیرین و بانک رسالت در این امر استفاده می کنیم.

 

کد خبر 1105526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha