عملیات اجرایی طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در خراسان جنوبی ‌آغاز شد

عملیات اجرایی طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر صمت در چهار شهرستان و بیش از ۸۵ روستای خراسان جنوبی ‌آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید رضا فاطمی امین» امروز (25 مهر) در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی خراسان جنوبی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: این طرح  در راستای برنامه آمایش وزارت صمت است و منشا تحولات خوبی خواهد بود.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه طرح آمایش سرزمین از دو ماه گذشته فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان ها را شناسایی و اولویت بندی می کند، گفت: امروز در پروژه بسیار بزرگ اکتشافی خراسان جنوبی، ۱۵ هزار کیلومتر مربع از سطح استان مورد اکتشاف قرار  می گیرد.

 

وی ادامه داد:  با اجرای این برنامه متوجه می‌شویم چه ذخایر معدنی در خراسان جنوبی وجود دارد و مخاطرات سرمایه ‌گذاران به شدت کاهش می یابد، لذا با توجه به اینکه خراسان جنوبی ذخایر بسیار خوبی در بخش معدن دارد این پروژه تکمیل‌ کننده اطلاعات پایه زمین‌شناسی است و ما را در سرمایه گذاری کمک خواهد کرد.

 

فاطمی امین ضمن قدردانی از تمامی فعالان در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی برای آغاز این پروژه، افزود:این پروژه سرمنشا اقدامات خوبی در استان است و اجرای برنامه تحول زمین ‌شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی در خراسان جنوبی می‌ تواند نوید بخش سرمایه ‌گذاری در صنایع معدنی این استان باشد.

 

گفتنی است طرح تحول در بخش زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی استان خراسان ‌جنوبی در چهار شهرستان و بیش از ۸۵ روستا اجرا می شود.

کد خبر 1105629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha