اکتشاف ۱۵ هزار کیلومترمربع در خراسان جنوبی آغاز شد

طی مراسمی طرح تحول در بخش زمین‌شناسی و اکتشاف ۱۵ هزار کیلومتر مربع از سطح خراسان جنوبی آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» استاندار خراسان جنوبی امروز (25 مهر) در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی خراسان جنوبی که با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر صمت برگزار شد، اظهار کرد: خراسان جنوبی یکی از استان‌های بزرگ معدنی کشور است که اجرای طرح تحول در بخش زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی استان یک اقدام پایه‌ای، اساسی، مهم و اثرگذار برای توسعه بخش معدنی و فعا ل‌سازی معادن خواهد بود.

 

«عباس جرجانی»، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان ایکه عملیات اجرایی طرح تحول زمین‌ شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی براساس توافق‌نامه سه‌جانبه معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی و ایمیدرو است، افزود: براساس این توافق‌نامه، تامین اعتبار طرح به عهده ایمیدرو و تهیه اطلاعات پایه، تکمیل چرخه ژئوفیزیک هوایی، شناسایی و پی‌ جویی برعهده سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی خواهد بود.

 

همچنین حمایت‌های لازم درخصوص برنامه‌ریزی و انجام تشریفات قانونی پیش از اجرای کار نیز برعهده معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

 

از نتایج اجرای این طرح با توجه به برداشت داده‌های ژئوفیزیک هوایی در گستره مورد نظر، تکمیل فاز شناسایی و پی‌جویی اکتشافی برای معرفی مناطق جدید امیدبخش معدنی است که تحولی چشمگیر در بخش معدن استان به همراه خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه مدت زمان اجرای طرح از مهر ۱۴۰۰ به مدت یک سال برآورد شده‌ است، ادامه داد: این طرح در چهار شهرستان بیرجند، زیرکوه، قاینات و سربیشه اجرا می شود.

 

گفتنی است امروز طرح تحول در بخش زمین‌شناسی و اکتشاف 15 هزار کیلومتر مربع از سطح خراسان جنوبی با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر صمت آغاز شد.

کد خبر 1105643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha