روحانیت زمینه ساز فکری و علمی دستیابی به تقریب هستند

حجت الاسلام دیلم گفت: روحانیت می توانند زمینه ساز فکری، فرهنگی و علمی دستیابی به تقرب و وحدت بین امت اسلامی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «نورعلی دیلم» امروز (یکشنبه ٢۵ مهر) در همایش علمای شیعه و سنی با موضوع "گ«سیره نبوی و منزلت اهل بیت (ع) » در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گرگان گفت: اگر روحانیت در تراز اسلام و گفتمان ارزشمند قرآن، سنت رسول الله و بزرگان دین حرکت کنند می توانند درون جامعه نقش آفرینی داشته و زمینه ساز فکری، فرهنگی و علمی دست یابی به تقرب و وحدت بین امت اسلامی باشند.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: امروز روحانیت ما نباید در تعصبات مذهبی و قومی خودش بماند زیرا اگر چنین شود خودش را نمی تواند نجات دهد و هم اینکه نمی تواند مشعل دار خوبی برای جامعه اسلام و مسلمین باشد.

 

وی با اشاره به اولین نگاه پیشنهادی برای زمینه سازی گفتمان اسلامی روحانیت، گفت: اولین نکته زمینه سازی تقریب برای شناخت بیشتر، مراجعه به منابع اسلامی است و باید برویم منابع درون مذاهب خود را ببینیم و آگاه باشیم.


حجت الاسلام دیلم، گفتگو در مورد مسائل مورد اختلاف را دومین نکته زمینه سازی تقریب و وحدت امت اسلامی عنوان کرد و افزود: امروز تقریب به گونه های مختلف تشبیح می شود و مشخص است که گفتگوی بین مذاهب حتی بین روحانیت نیز کم شده است و یکی از راه های موفقیت و رسیدن به وحدت گفتمان حول محور قرآن و سنت رسول الله می باشد.

 

وی با بیان اینکه، اجتناب از برانگیختن احساسات طرف مقابل نکته سومی است که زمینه سازی تقریب را فراهم می آورد، گفت: برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی مد نظر مقام معظم رهبری احترام به مقدسات ضروری است و علمای شیعه باید مواظب باشند که در محافل مذهبی و نشست های خود در دام دشمن قرار نگیرند و به مقدسات توهین نکنند.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان با تاکید براینکه، همه مسلمین به مرجعیت علمی اهل بیت (ع) اعتقاد دارند، افزود: علمای سنی هم باید بدانند که دفاع از مظلومان عالم به ویژه مردم اهل سنت فلسطین آرمان بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که امروز هم شعار مقام معظم رهبری می باشد.

 

حجت الاسلام دیلم با بیان اینکه، رهبر معظم انقلاب توهین به مقدسات را حرام شرعی فتوا داده است، افزود: باید در مقابل توطئه های دشمنان هوشیار باشیم که مهمترین درد جامعه اسلامی بحث های قومیتی است و باید چنین بحث هایی را کنار بگذاریم و استکبار ستیزی و دشمن مشترک را بشناسیم.

کد خبر 1105806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha