بازدید استاندار کرمان از روستای زلزله زده دهزوئیه| بنیاد مسکن آماده مقاوم سازی و نوسازی منازل است

استاندار کرمان ضمن بازدید از روستای زلزله زده دهزئیه بر تأمین فوری اسکان موقت تأکید کرد و گفت: بنیاد مسکن آماده مقاوم سازی و نوسازی منازل آسیب دیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی زینی وند، یکشنبه(۲۵ مهر) در حاشیه بازدید از روستای زلزله زده دهزوئیه از توابع بخش مرکزی در شهرستان زرند در جمع خبرنگاران، گفت: دیروز در شهرستان زرند در بخش مرکزی و روستاهای یزدان شهر زلزله ای رخ داد که به چند دلیل آسیب جانی و زخمی نداشتیم.

 

 

استاندار کرمان افزود: اول این که این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد؛ روز بود و مردم هم بیرون بودند و مهمتر اینکه در مقاوم سازی و بازسازی روستاها اقدامات خوبی شده زیرا زلزله های با ریشتر کمتر در این استان اما آسیب بیشتری وارد کرده لذا مردم همکاری و همراهی در امر مقاوم سازی و مسئولین، نظارت را جدی بگیرند.

 

 

وی با اشاره به اینکه دهزوئیه بیشترین آسیب را در این زلزله دیده و درصد تخریب برخی منازل ۸۰ درصد است؛ گفت: به زیرساخت ها در حوزه کشاورزی، قنوات و جاده ها هم آسیب وارد شده است.

 

 

زینی وند با بیان اینکه تیم های مربوطه در حال ارزیابی میزان خسارت وارده هستند و بنیاد مسکن نیز برای مقاوم و نوسازی منازل آسیب دیده اعلام آمادگی کرده و نواقص دیگر را هم جدی رسیدگی می کنیم؛ افزود: رییس دفتر رییس جمهوری در همان لحظات اول زمین لرزه دستور دادند و وزیر کشور به صورت اکید خواستند که با مسئولین به منطقه بیایم.

 

 

وی ادامه داد: تیم های ارزیاب از همان اول آمدند و دستور داده شد برای اسکان موقت از امکانات استان به منطقه گسیل داده شود و همه دستگاه ها به ویژه هلال احمر و مدیریت بحران موظف هستند همین امشب در خصوص اسکان اضطراری چه به وسیله چادر و یا کانکس اقدام کنند و همه امکانات بسیج شود.

 

 

استاندار کرمان با بیان اینکه به ستادهای بحران استان اعلام آماده باش داده شده؛ تصریح کرد: اگر هشداری باشد ستاد بحران اطلاع رسانی می کند لذا مردم به شایعات توجه نکنند.

 

 

وی به اهالی روستا اطمینان داد: هیچ مشکلی از قلم نمی افتد و همه موارد پیگیری می شود.

 
 

روستای دهزوئیه از آب لوله کشی، گاز و تلفن بی بهره است و  مردم آب آشامیدنی خود را از طریق قنات تهیه می کنند؛ زمینی حدود ۸ کیلومتر دورتر از روستا برای ساخت خانه های مقاوم در نظر گرفته شده که اهالی منطقه از آن استقبال نکردند.

کد خبر 1105812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha