مشکلات حوزه اقتصادی آستارا ریشه‌ای برطرف شود

مرحبا با بیان‌اینکه بندر آستارا پر از ظرفیت و فرصت است و باید از این پتانسیل بهترین بهره را ببریم، گفت: مشکلات مربوط به حوزه اقتصادی شهرستان آستارا باید ریشه‌ای برطرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «غلامرضا مرحبا» امروز (یکشنبه، ۲۵ مهر) در جلسه کارگروه ویژه توسعه صادرات غیرنفتی گیلان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری آستارا برگزار شد، اظهارکرد: بندر آستارا پر از ظرفیت و فرصت است و باید از این پتانسیل بهترین بهره را ببریم.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: باید طوری برنامه‌ریزی شود که از این ظرفیت استفاده شود تا اگر کشوری همچون جمهوری آذربایجان خواست کارشکنی کند بتوانیم مسیر جدیدی را برای جابه‌جایی کالا داشته باشیم.

 

وی با بیان‌اینکه برای مشکلات باید راهکار پیدا کرده و آنها را در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف کنیم، تصریح‌کرد: مشکلات مربوط با بخش اقتصادی شهرستان آستارا باید ریشه‌ای برطرف شود.

 

مرحبا با اشاره به اینکه انجام نشدن رویه گمرکی ترانشیپمنت در آستارا به یک بحران اجتماعی تبدیل شده است، گفت: از این طریق برای تعدادی زیادی از جوانان اشتغال ایجاد شده بود و باید مجددا اجرا شود.

 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان‌اپ اینکه مصوبات کارگروه اقتصادی استان گیلان باید ضمانت اجرایی پیدا کند، افزود: بندر آستارا به دلیل قرار گرفتن در حاشیه دریای خزر و موقعیت راهبردی خود نیازمند نگاه ویژه است.

 

وی تفاوت نگرش‌های بین سازمانی را بیشتر دانست و خاطرنشان‌کرد: این تفاوت‌ها باعث آسیب‌های بسیار شده که باید برطرف شود.

 

مرحبا گفت: با بسیاری از تصمیماتی که گرفته شده، متأسفانه خودمان بیش از تحریم‌ها به خودمان ضربه زده‌ایم.

 

* لایروبی ۹۰ درصدی اسکله آستارا

«سید سعید میرقربانی» نیز در این جلسه با بیان‌اینکه آستارا با توجه به همسایگی با جمهوری آذربایجان و داشتن سه مرز زمینی، دریایی و ریلی نقش مهمی در کشور دارد، افزود: مرزهای سه‌گانه شهرستان آستارا را از سایر مرزها و مناطق کشور متمایز می‌کند و باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

 

سرپرست فرمانداری بندر آستارا با اشاره به اینکه لایروبی در اسکله این شهرستان با سه دستگاه لایروب در حال انجام است، تصریح‌کرد: ۹۰ درصد لایروبی اسکله آستارا انجام شده است.

 

وی به اخذ کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی آستارا اشاره کرد و گفت: نیروهای گمرک در مرز دریایی مستقر شده و در حال فعالیت هستند.

 

میرقربانی با بیان‌اینکه تعدادی از سرمایه‌گذاران در حال سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی آستارا هستند، خاطرنشان‌کرد: برای سرمایه‌گذاری در این منطقه تقاضاهایی همچون ایجاد سردخانه انجام شده است.

 

 

کد خبر 1105820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha