تامین ۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای عشایر آسیب دیده از زلزله ایذه و اندیکا

موسوی گفت: پنج میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پنج تا ۳۵ میلیون تومانی با همکاری مدیریت بحران خوزستان به زلزله‌زدگان اندیکا و ایذه اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید هدایت موسوی» امروز (شنبه ۲۵ مهر)  در نشست مطالبه‌گری که در سازمان بسیج رسانه‌ای خوزستان  برگزار شد اظهار کرد: در اثر وقوع زلزله در منطقه اندیکا، حدود ۱۳۰ کیلومتر راه عشایری در شهرستان اندیکا و ۸۲ کیلومتر راه عشایری در حوزه شهرستان ایذه دچار ریزش، آسیب و انسداد شد.

 

مدیر کل امور عشایری خوزستان با اشاره به اینکه در فصل قشلاق ۳۹ هزار خانوار عشایری در خوزستان حضور خواهند داشت افزود: در ساعات اولیه با استفاده از دستگاه‌های مکانیکی که در اختیار ادارات امور عشایر شهرستان‌ها قرار داشت، عملیات بازگشایی راه‌ها آغاز شد اما با توجه به اینکه میزان آسیب‌ها در شهرستان اندیکا بیشتر بود، سه گروه از طرف اداره‌کل امور عشایر جهت شناسایی و برآورد خسارات به منطقه اعزام شد.

 

وی با بیان اینکه خوزستان دومین استان عشایری کشور است تصریح کرد: به دلیل اینکه خیلی از مناطق عشایری در اندیکا، سردسیری هستند، پیگیری‌هایی در خصوص تأمین آرد عشایر به صورت سه ماهه به جای تأمین یک ماهه انجام شده است و اکنون سهمیه آرد در اختیار آنها قرار دارد و مشکلی در خصوص تأمین آرد عشایر و مناطق زلزله‌زده نیست.

 

موسوی در خصوص تسهیلات قرض الحسنه برای عشایر آسیب دیده از زلزله اضافه کرد: پنج میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پنج تا ۳۵ میلیون تومانی با همکاری مدیریت بحران خوزستان به زلزله‌زدگان اندیکا و ایذه اختصاص یافته است.

 

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که وجود داشت، تأمین کارشناسان بانکی برای پرداخت تسهیلات بود که با پیگیری‌هایی که استانداری خوزستان و ستاد مدیریت بحران انجام داد، بانک کشاورزی دو کارشناس در بخش چلو در اندیکا مستقر کرد تا فرآیند ارائه تسهیلات بانکی سریع‌تر شود.

 

مدیرکل امور عشایر خوزستان با اشاره به تامین خوراک دام عشایر ابراز کرد: حدود ۲ هزار تن خوراک دام یارانه‌ای علاوه بر سهمیه‌های قبلی، به عشایر اختصاص یافته و همچنین حدود ۳۰۰ تن خوراک دام به صورت بلاعوض که در حال حمل به مناطق زلزله‌زده هستند، در نظر گرفته شده است.

 

وی پیرامون مرمت جایگاه‌های دام اذعان کرد: حدود ۶۰۰ جایگاه دام عشایر بر اثر زلزله تخریب و با پیگیری‌های انجام‌شده، مقرر شد اداره‌کل امور عشایر با گروه‌های بسیج سازندگی و جهادی به صورت ضربتی به کمک وسایل و تجهیزات محلی این جایگاه‌ها را ظرف مدت یک ماه مرمت کنند تا در فصل سرما عشایر به مشکل برنخورند.

 

موسوی یاد آور شد: برای عشایر در شرایط فعلی، وضعیت دام و سرپناه آنها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بیشترین اقدامات اداره کل امور عشایر خوزستان، مربوط به حوزه راه عشایری و جایگاه دام‌ها است و پیگیری مابقی مشکلات در مناطق زلزله زده بر عهده سایر ارگان‌ها است.

 

کد خبر 1105827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha