چیزی از ارز ترجیحی عاید سفره مردم نشده است

قوامی درباره پیامد‌های ارز ۴۲۰۰ تومانی برای اقتصاد کشور گفت: در اقلام مهم سبد خانواده مانند گوشت گوسفند، ۱۸۶ درصد افزایش قیمت داشتیم که نشان دهنده آن است که چیزی از ارز ترجیحی عاید سفره مردم نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، هادی قوامی، معاون وزیر اقتصاد شب گذشته (یکشنبه 25 مهر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما که به موضوع ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی اختصاص داشت درباره پیامد‌های ارز ۴۲۰۰ تومانی برای اقتصاد کشور گفت: میانگین شاخص تورم در سه سال اخیر (پس از شوک ارزی) بیش از ۱۲۰ درصد بود، در حالی که در اقلام مهم سبد خانواده مانند گوشت گوسفند، ۱۸۶ درصد افزایش قیمت داشتیم که نشان دهنده آن است که چیزی از ارز ترجیحی عاید سفره مردم نشده است.

 

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: تخصیص این ارز، خسارات متعدد دیگری مانند هدر رفت منابع ارزشمند ارزی به بی ثمر‌ترین شکل و توزیع وسیع رانت شده است.

 

قوامی تاکید کرد: باید در برخی از کالا‌ها که به واردات وابستگی شدید دارد، ثمره ارز ترجیحی با نظارت دقیق به تولید کننده برسد و در کالا‌هایی که وابستگی چندانی به واردات ندارد با اعطای کارت اعتباری به مصرف کننده، موضوع را مدیریت کرد.

کد خبر 1105900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha