پوشاک در کشورمان سال هاست که از قاچاق، لطمه می‌بیند

محرابی با بیان اینکه پوشاک در کشورمان، سال هاست که از قاچاق، لطمه می‌بیند، گفت: در سال ۱۳۹۶ حدود ۶۲ میلیون دلار به شکل رسمی، واردات پوشاک داشتیم، اما آن را ممنوع کردیم تا بتوانیم قاچاق را کنترل کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، افسانه محرابی، مدیرکل دفترصنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت شب گذشته (دوشنبه 25 مهر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما هم با حضور در این برنامه با بیان اینکه پوشاک در کشورمان، سال هاست که از قاچاق، لطمه می‌بیند، گفت: در سال ۱۳۹۷، طرح مقابله با واردات غیر رسمی پوشاک را با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کارگروه نظارت بر پیگیری دستورالعمل ساماندهی واردات پوشاک را داشتیم که به مقابله کمک کرد و قاچاق پوشاک کم شد.

 

محرابی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ حدود ۶۲ میلیون دلار به شکل رسمی، واردات پوشاک داشتیم، اما آن را ممنوع کردیم تا بتوانیم قاچاق را کنترل کنیم، اضافه کرد: ممنوعیت واردات پوشاک و شناسه دار کردن کالا‌ها را انجام دادیم و از دی سال ۱۳۹۷ باید همه پوشاک وارداتی و داخلی، شناسه دار می‌شد و از این طریق، بستر مقابله با قاچاق فراهم شد.

 

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت درباره لزوم شناسه کالا گفت: بسترسازی لازم برای شناسه کالا در زمان مشخص انجام شده است و در کل زنجیره کاری، شناسه را بسترسازی کردیم، ابلاغ هم انجام شده و همچنین آموزش های لازم را انجام می دهیم. ما از ابتدای کار پیگیر موضوع شناسه بودیم ولی نظر تولید کننده ها این بود که اول باید با کالای قاچاق مقابله و صندوق های پست گذاشته شود چون این شرایط منوط به کد رهگیری توسط صندوق های پست است تا شناسه، کارآیی لازم را داشته باشد.

 

محرابی با اشاره به اینکه اتحادیه ها و انجمن ها اعلام کردند که قصد عملیاتی کردن شناسه را دارند، خاطرنشان کرد: سازمان صنایع در استان ها در این زمینه کارهای خود را انجام دادند و اطلاع رسانی ها به اتحادیه ها صورت گرفته ولی کار عقب افتاده است.

کد خبر 1105907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha