رتبه‌بندی فرهنگیان در دستور کار مجلس/ کمبود اعتبارات خللی در اجرای لایحه ایجاد نمی‌کند

کوچکی نژاد از موافقت نمایندگان مجلس با بررسی اولویت‌دار لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان خبر داد و گفت: لایحه رتبه‌بندی این هفته در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد و کمبود اعتبارات دولت هم خللی در اجرای آن ایجاد نمی کند‌.

«جبار کوچکی‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان از رشت، موافقت نمایندگان مجلس برای بررسی اولویت‌دار لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان و اینکه لایحه رتبه‌بندی این هفته در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: لایحه رتبه‌بندی یکی از اساسی‌ترین مطالبات فرهنگیان کشور محسوب می‌شود.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس جزئیات بیشتری از تصمیم روز گذشته مجلس مطرح کرد و ابراز داشت: دولت قبل لایحه رتبه‌بندی را به مجلس ارائه داد و مجلس هم کلیات آن را تصویب کرد و جزئیات آن هم در کمیسیون‌های تخصصی از جمله کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد بررسی و کار کارشناسی قرار گرفت.

 

کوچکی‌نژاد حمایت از فرهنگیان و معلمان را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: برای اینکه لایحه دولت در بحث رتبه‌بندی فرهنگیان سریع‌تر به صحن علنی مجلس بیاید تعدادی از نمایندگان روز گذشته با جمع‌آوری امضاء شرایط لازم را برای این کار ایجاد کردند و این مورد هم پس از انجام رأی‌گیری مورد موافقت سایر اعضای خانه ملت قرار گرفت.

 

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به شرایط ایجاد شده، لایحه رتبه‌بندی چه روزی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد تصریح کرد: به احتمال زیاد سه‌شنبه همین هفته لایحه رتبه‌بندی در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود و امیدواریم با انجام و تعیین تکلیف این کار بزرگ بتوانیم به جامعه فرهنگیان کشور خدمت کنیم.

 

نماینده مردم رشت در مجلس با اذعان بر اینکه لایحه رتبه‌بندی پیش‌رو یکسری نواقص و اشکالات دارد اظهار داشت: قطعا در جلسه صحن علنی مجلس و با پیشنهاد نمایندگان نواقص لایحه را برطرف خواهیم کرد و امیدواریم با برگزاری چند جلسه بتوانیم لایحه رتبه‌بندی را تصویب کنیم.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان بحث تنگناهای مالی و کمبود بودجه دولت در سال 1400را هم مورد توجه قرار داد و در پاسخ به پرسش دوم مبنی بر اینکه آیا کمبود اعتبارات دولت امکان دارد خللی در اجرای طرح رتبه‌بندی ایجاد کند افزود: طبق ارزیابی‌های انجام شده اجرای لایحه رتبه‌بندی به 40 هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد.

 

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه لایحه رتبه‌بندی پس از تصویب در مجلس جهت اجرا به دولت ابلاغ می‌شود ادامه داد: احتمالا زمان ابلاغ لایحه به دولت سه ماه آخر سال است و اگر تاریخ اجرا در بودجه 1400 کمی عقب بیافتد قطعا اعتبارات لایحه با همان 20 هزار میلیارد تومانی که در تبصره دو بند واو بودجه امسال گذاشته شده تامین می‌شود.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضمن اظهار امیدواری در مورد اجرای لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان و تامین منابع لازم برای آن توسط دولت خاطرنشان کرد: معتقدم هزینه کردن برای فرهنگیان سرمایه است و قطعا در بودجه سال 1401 که دولت تهیه و به مجلس ارائه خواهد داد منابع لازم برای اجرای لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان را پیش‌بینی و لحاظ خواهد کرد.


 

کد خبر 1105923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha