معجزه قرآن کریم با وجود بیماری مادرزادی ریوی سی اف/ بهترین رفاقت هایم در مسجد رقم خورد

مهدیار با اشاره به ارتباط موفق و صمیمی خود با بچه های مسجد در جریان تدریس قرآن کریم گفت: معجزه قرآن کریم را با وجود بیماری مادرزادی ریوی سی اف دیدم.

خبرگزاری شبستان - البرز: برپایی جشنواره های قرآنی یکی از عرصه های منسجم و هدفمند فرهنگی معرفتی است که در جریان خود ظرفیت های موثر قرآنی را شناسایی و احصاء می کند. اثرگذاری جشنواره های قرآنی را می توان در قالب ظهور و بروز استعدادهای شاخص مورد نظر قرار داد. 

 

برپایی چهاردهمین جشنواره قرآنی مدهامتان از جلمه جشنواره های قرآنی مرتبط با کانون های فرهنگی هنری مساجد استان است که با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا در مرحله نخست به صورت مجازی برگزار شد و افتتاحیه آن روز سه شنبه ۲۷ مهر در مشهد مقدس برگزار می شود.

 

در میان برترین های پانزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان متسابقینی هستند که با ویژگی خاص و منحصر به فرد در رقابت های پایانی این جشنواره قرآن قرار گرفته اند؛ « مهدیار گودرزی» نمونه ای از این متسابقین قرآنی است که زندگی اش برای بسیاری از نوجوانان البرز الگو و منش رفتاری و عملی در حوزه قرآن است. 

 

تدریس قرآن برای بچه های مسجد

 

به همین منظور « مهدیار گودرزی» منتخب این دوره از جشنواره قرآنی از استان البرز با قبول دعوت به خبرگزاری شبستان استان البرز گفت: معجزه قرآن کریم را با وجود بیماری مادرزادی ریوی دیدم. زمانی که به بیمارستان برای مشکلات ریوی ام می روم دکترها متعجب هستند که چطور با این وضعیت ریوی، تلاوت قرآن کریم را انجام می دهم. 

 

منتخب چهاردهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان از البرز افزود: دکترها تشخیص دادند که به بیماری سی اف مبتلا هستم. سرفه و تنگی نفس دارم ولی وقتی قرآن می خوانم اثری از بیماری ام نمی بینم. 

 

به گفته وی، چهار ساله بودم که به همراه مادرم به مسجد رفتم. همان موقع مادرم متوجه استعداد قرآنی من شد. پس از آن به صورت مستمر در دارالقرآن کریم مسجد شروع به یادگیری تلاوت قرآن کردم.

 

این نوجوان قرآنی اظهار کرد: متولد هفدهم اردیبهشت سال ۸۴ هستم، به خاطر شرایط شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی و آنلاین به یادگیری تلاوت قرآن با وجود اساتیدی مانند استاد قیداری، استاد امامی، استاد محرابی و استاد غلام نژاد ادامه دادم. 

 

 

وی ادامه داد: یکی از انگیزه هایم برای یادگیری تلاوت قرآن کریم، خدمت به این کتاب مقدس و تدریس آن است. دوست دارم استاد و مدرس قرآن کریم شوم. برای همین بیشتر فرصت های اوقات فراغت در مسجد را به آموزش قرآن کریم میان هم سن و سال هایم می گذرانم. 

 

مسجد خانه دوم فرزندم است

 

« حمیدرضا گودرزی» در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: مادر مهدیار بیش از من برای یادگیری قرآن کریم فرزندم تلاش کرد. همواره مساعدت ها و حمایت های او باعث ایجاد تقویت انگیزه برای فرزندم بود. 

 

پدر منتخب چهاردهمین جشنواره قرآنی مدهامتان استان البرز افزود: خادم مسجد حجت(ع) در میدان اسبی عظیمه کرج هستم. زمان هایی که مهدیار به مسجد می آید هر کاری انجام می دهد از نظافت مسجد گرفته تا تدریس برای بچه های مسجد. 

 

وی با اشاره به اهمیت فعالیت رفاقت های قرآنی بیان کرد: ارتباط و رفاقت های قرآنی فرزندم با بچه های مسجد فرصتی از رشد و نشاط مسجدی را در سطح محله ایجاد کرده است. گروه نوجوانان مسجدی که در کنار یکدیگر قرآن می خوانند، در امور مسجد مشارکت می کنند، ورزش می کنند و همواره رفاقتی قرآنی و ایمانی دارند. 

 

وی ادامه داد: بیماری سی اف، یکی از بیماری های سخت دستگاه تنفسی است. داروهای این بیماری خیلی گران است. ولی مهدیار این بیماری را برای خودش ضعف تلقی نکرد. با حمایت های مادرش در مسیر تلاوت قرآن کریم با این بیماری کنار آمد و امروز در کمال تعجب جزء برترین قاریان نوجوان استان البرز است که در دوره های مختلف رتبه های برتر را کسب کرده است. 

 

گودرزی خاطرنشان داد: مسجد فرصت خودسازی و رشد شخصیتی و معرفتی از کودکی تا بزرگی است به ویژه آنکه همراه با قرآن کریم باشد و در مجاورت خود زمینه های آموزش و تربیت سازنده را فراهم کند.

 

اوقات فراغت ام را با قرآن پر می کنم

 

مهدیار با اشاره به اهمیت قرائت قرآن کریم در خانه گفت: معمولا یک تا دو ساعت در خانه قرآن می خوانم. مادرم از کودکی کنارم می نشست و مرا برای ادامه تمرین تلاوت قرآن یاری می کرد.

 

منتخب چهاردهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در پایان خاطرنشان کرد: ایام اوقات فراغت ام را با خواندن قرآن کریم پر می کنم. علاقه دارم دوستان ام را به تلاوت و تدبر قرآن کریم دعوت کنم و به آن ها آموزش دهم. 

 

 

کد خبر 1105933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha