سیاست دشمنان، تضعیف مسلمین و تفرقه افکنی در جهان اسلام است/ جامع اسلامی در سایه اقتدار اقتصادی بر دشمنان پیروز می شوند

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران با اشاره به اینکه در سایه قوت اقتصادی و اقتدار اسلامی می توان به ضعیفان در جوامع اسلامی کمک کرد گفت: سیاست دشمنان در تضعیف مسلمین، تفرقه افکنی و اختلاف در جهان اسلام است.

معصومه ظهیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با گرامیداشت ولادت پیامبر اکرم(ص) و میلاد امام جعفر صادق(ص) موسس مذهب جعفری و هفته وحدت اظهار داشت: در اصول دین ما موضوع نبوت و نیز امامت دارای اهمیت زیادی است و پیامبر اسلام(ص) به عنوان خاتم پیامبران و مذهب جعفری که احیاگر سنت پیروی از پیامبر و امامت است باید به خوبی مورد الگوی مسلمانان و شیعیان قرار بگیرند.معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران با اشاره به آیه 103 سوره آل عمران قرآن کریم افزود: وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا ۚ وَاذكُروا نِعمَتَ اللَّهِ عَلَيكُم إِذ كُنتُم أَعداءً فَأَلَّفَ بَينَ قُلوبِكُم فَأَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ إِخوانًا، در این آیات خداوند می فرماید به ریسمان الهی پیوند بخورید و اهل تفرقه نباشید.

 

وی تصریح کرد: از زمان رحلت پیامبر(ص) و در کنار بستر ایشان، زمینه تفرقه، منیت، خودخواهی، انحصار طلبی، پشت کردن به سفارش ایشان مبنی بر چنگ زدن به ریسمان الهی و کتاب خدا و اهل بیت(ع) آغاز شد.  ظهیری در خصوص چگونگی ایجاد وحدت اسلامی در میان مسلمانان عنوان کرد: بهترین روش این است که به مشترکات خود بپردازیم، همان طور که در بحث خانواده نیز این گونه می‌گوئیم که خانواده‌ای بدون اختلاف سلیقه وجود ندارد و همه در کنار هم هستند، پس باید به مشترکات و علایق مشترک پرداخته شود.

 

وی بیان کرد: اینکه مسلمانان در شرایط خاص اقلیمی و مذهب و رنگ پوست و جغرافیایی از برخی مسائل عدول نمی کنند ایرادی  ندارد و مرزهای جغرافیایی ما تعیین شده و گاهی آداب و رسوم و مدل زندگی ما متفاوت است.معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: ما نیاز داریم روی مشترکات خود تاکید کنیم برای اینکه جهان اسلام باید قوی باشد و قرآن کریم می فرماید «لَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا» و ما وظیفه داریم براساس قرآن و معارف دین حرکت کنیم.

وی پیرامون ضرورت وحدت میان مسلمانان و جهان اسلام گفت:یک مدل رفتاری وجود دارد که نباید معاهده و عهدی با کافران داشته باشیم که زمینه تسلط بر مسلمانان را توسط قدرت های استعماری و استکباری فراهم نماید و براین اساس مسلمانان برای جلوگیری از تسلط کافران نیاز به تاکید بر مشترکات و وحدت دارند.

ظهیری افزود:ما دارای مشترکاتی چون قبله، کعبه، پیامبر و قرآن واحد هستیم و بسیاری از سیره اهل بیت(ع) مورد احترام برای همه مذاهب اسلامی است، برای نمونه زهرای مرضیه(س) به عنوان دردانه پیامبر(ص) و امام علی(ع) به عنوان سفارش شده رسول خدا(ص) و صحابه ایشان برای همه برای همه قابل احترام است.

 

وی عنوان کرد: شاید بسیاری از افراد در مذاهب اسلامی امام علی(ع) را امام اول ندانند، اما این شخصیت برایشان بسیار مهم است، پس باید بر روی مشترکات تمرکز کنیم و از تفرقه پرهیز شود چرا که سیاست دشمنان در تضعیف مسلمین، تفرقه افکنی و اختلاف در جهان اسلام است.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: دشمنان اسلام همواره از تفرقه میان مسلمانان سود برده‌اند و زیان خود را در همدلی و وحدت میان مسلمانان دیده اند و از طرفی هر گاه مسلمانان گرفتار تفرقه شدند، به شدت زیان دیده اند، پس راهکار نخست در وحدت و همدلی، تمرکز بر روی مشترکات است.

وی بیان کرد: محبت نسبت به پیامبر اسلام، نقش مهمی در ایجاد وحدت میان مسلمین است؛ آن چه باعث شد پیامبر اسلام محبوب القلوب شود و در اقصی نقاط دنیا نفوذ کند این بود که ایشان مظهر محبت و انسانیت و رحمت للعالمین هستند و اسوه مهمی در زندگی مسلمانان به شمار می روند و در قرآن کریم نیز بدین صورت فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ ۖ وَلَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا توصیف شده است و بر اساس آیه ۱۰۷ سوره انبیا « وَ ما اَرسَلناکَ الا رحمة للعالمین، ما تو(پیامبر) را جز برای رحمت جهانیان نفرستادیم ».ظهیری اظهار داشت: پیامبر اسلام مظهر رحمت خداست، اگر ما نیز مظهر رحمت خداوند باشیم می‌توانیم در سایه وحدت صلح و همبستگی و همراهی و همدلی ایجاد کنیم.

 

وی همچنین گفت: در پیاده روی اربعین اجتماع بزرگ مسلمانان و خوبان و بزرگان، در واقع نمایشگاه وحدت میان مسلمانان است، در آن جا کسی نمی‌پرسد که افراد از چه کشوری و با چه میزان تحصیلات و تحت کدام حکمرانی در این اجتماع بزرگ گرد آمده‌اند، بلکه همه با حب امام حسین(ع) و سفینه النجات اهل بیت و مسیر پیامبر کنار هم هستند.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران افزود: در مسیر اربعین همه در کنار هم زندگی می کنند و اداب مشترکی دارند و حتی مسیحیان و مذاهب مختلف با هم هستند و به این رویداد بزرگ احترام می‌گذارند و تفاوت ها را کمتر می‌بینند و بر روی شباهت‌ها تمرکز می‌کنند.

وی بیان کرد:  ما مسلمانان باید در سایه محبت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) برای یکدیگر رحمت باشیم و قدرت جذب را بیشتر و دفع را کمتر ببینیم تا زمینه وحدت در جهان اسلام را فراهم آوریم.

 

ظهیری عنوان کرد: نمونه دیگری از وحدت میان مسلمین، حج است؛ در حج مسلمانان می‌توانند کار اقتصادی انجام دهند و حتی باید بازار مسلمین را تقویت کرد، پس نفع مسلمین در تاکید بر منافع مشترک است و با داد و ستد می‌توان در سایه قوت اقتصادی و اقتدار اسلامی به ضعیفان در جوامع اسلامی کمک کرد.

وی تصریح کرد: باید فضای وحدت و همدلی را تجربه کنیم و با حاکمیت واحد جهان اسلام، دیگر اجازه تعرض و تفرقه به دشمنان ندهیم و با وحدت، دندان طمع مستکبران را ریشه کن کنیم و این اقتدار اسلامی را با وحدت و پرهیز از تفرقه حفظ نمائیم.

 

 

 

کد خبر 1105963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha