فاجعه بار بودن کاهش و پیری جمعیت باید تبدیل به باور عمومی شود

استاندار کرمان تأکید کرد: اول باید این مسئله که با کم جمعیتی و پیری جمعیت برای ما فاجعه ایجاد می شود، تبدیل به باور عمومی شود و حداقل سبک زندگی را جوری تعریف کنیم که این افراد سالم پیر شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی زینی وند، دوشنبه(۲۶ مهر) در مراسم افتتاح مرکز حمایت از زوج های نابارور و خانواده های پُر نوزاد و چندقلوزا گفت: اگر بدانیم در زمینه جمعیت چه مشکلاتی بر سر کشور آمده بیقرار می شویم.

 

استاندار کرمان افزود: در این زمینه اوضاع آنقدر وخیم شد که مقام معظم رهبری ورود کردند و تذکر دادند و اقداماتی از جمله ابلاغ سیاست های کلی جمعیت ابلاغ شد.

 

وی با اشاره به اینکه به یکباره از فضای جذاب و عاطفی خانواده های پرجمعیت به اینجا رسیدیم که همه به فرزند کم اکتفا کردند؛ بیان کرد: در طول ۱۵ تا ۲۰ سال آبنده جامعه ای پیر، افسرده و پرهزینه خواهیم داشت که خودمان را برای اداره آن آماده نکردیم.

 

زینی وند اظهار کرد: بنده خود از دست اندرکاران تدوین سیاست های کلی جمعیت بودم اما متأسفانه آنچه در راستای این سند در مجلس هم انجام می شود با خود سند تفاوت دارد و با شعار جمعیت اضافه نمی شود بلکه باید کار عملی کرد‌ و برای خانواده های پُرنوزاد حمایت های قانونی وجود داشته باشد.
 

 

وی تأکید کرد: اول باید این مسئله که با کم جمعیتی و پیری جمعیت برای ما فاجعه ایجاد می شود، تبدیل به باور عمومی شود و حداقل سبک زندگی را جوری تعریف کنیم که این افراد سالم پیر شوند.
 

 

استاندار کرمان با افزودن اینکه تعداد زیادی از زوج ها بچه نمی آورند و نابارور هستند در حالیکه با مشاوره خیلی ها بچه دار می شوند‌؛ تصریح کرد: برخی با ۱۰، ۲۰ و یا ۳۰ میلیون وام مشکل شان حل شده است.

 

وی با اشاره به اینکه دکتر افلاطونیان که امروز در زمینه درمان ناباروری در دنیا مطرح است را من نمی دانستم اهل بم هست؛ از اقدام کمیته امداد استان کرمان در راه اندازی این مرکز قدردانی کرد و افزود: امیدوارم در این دوره به مشکل جمعیت توجه شود زیرا سیاست های جمعیتی را کسانی نوشتند که الان در رأس سازمان ها قرار دارند.

 

 

 

کد خبر 1106053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha