قزوین رتبه شانزدهم سالمندی کشور را دارد

رحمانی گفت: ۹۵ هزار و ۸۵۸ نفر از مردم استان قزوین بالای ۶۵ سال سن دارند که رتبه سالمندی استان قزوین در کشور ۱۶ بوده و رتبه میانسالی استان در کشور هشت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «جلال رحمانی» در شورای ملی سالمندان که امروز (دوشنبه ۲۶ مهر) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: سالمندی سرنوشت همه ماست ولی سالم پیر شدن حاصل اراده ماست.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: امید به زندگی در کشور ما افزایش یافته و باید برنامه هایی تدوین کنیم افرادی که به دوران بالای ۶۰ می رسند، افرادی سالم و پویا باشند.

 

وی افزود: به جای اینکه فقط امید به زندگی افزایش یابد و این دوران توام با رنج، عذاب، درد و بیماری های مختلف باشد، باید کاری کنیم همراه با افزایش امید به زندگی، زندگی افراد سالمند توام با نشاط و فرح بخشی باشد.

 

رحمانی عنوان کرد: ۹۵ هزار و ۸۵۸ نفر از مردم استان قزوین بالای ۶۵ سال سن دارند که نسبت به کشور مسن تر هستیم و رتبه سالمندی استان قزوین در کشور ۱۶ است و رتبه میانسالی استان در کشور هشت است.

 

وی تصریح کرد: پوشش واکسیناسیون در سالمندان با دریافت یک دز ۸۹ درصد و کسانی که ۲ دز واکسن خود را دریافت کردند ۷۹ درصد است و در مجموع در استان قزوین یک میلیون و ۲۶۹ هزار و ۱۲۹ نفر واکسن دریافت کرده اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در پایان یادآور شد: ۷۳ هزار و ۲۰۵ بیمار با فشار خون بالا در استان شناسایی شده است که خدمات مختلف نظیر مراقبت فصلی، ارجاع سالانه به سطح تخصصی و غیره به این افراد ارائه می شود.

 

کد خبر 1106095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha