بهبود شرایط معیشتی زمینه ساز افزایش فرزندآوری و تغییر ترکیب جمعیتی است

جمالی پور گفت: بهبود شرایط معیشتی و اقتصادی می تواند در تغییر ترکیب جمعیتی و ازدواج جوانان موثر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «هدایت الله جمالی پور» در شورای ملی سالمندان که امروز (دوشنبه ۲۶ مهر) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوعات حوزه سالمندی، این جلسات باید در سطح شهرستان ها هم پیگیری شده برگزار شود.

 

استاندار قزوین ادامه داد: در بحث مراقبتی لازم است صدا و سیما وقتی را اختصاص دهد و آگاهی سازی داشته باشد و آموزش مردم به ویژه سالمندان که چگونه از خود صیانت کنند، اهمیت دارد، امیدواریم در این بخش کمک مطلوبی در مسیر صیانت از سلامت سالمندان داشته باشیم.

 

وی اعلام کرد: قزوین به سرعت در حال وارد شدن به سالمندی است و این جای نگرانی دارد، دانشگاه علوم پزشکی باید تشویق هایی برای ازدواج جوانان و فرزندآوری داشته باشد، البته بهبود شرایط معیشتی و اقتصادی می تواند در تغییر ترکیب جمعیتی و ازدواج جوانان موثر باشد.

 

در ادامه مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین اظهار کرد: گسترش مراکز روزانه سالمند در استان لازم است زیرا سالمندان می توانند از برنامه های اجتماع محور بهره مند شوند.

 

«مریم بیدخام» افزود: چهار مرکز روزانه سالمندان در استان داریم که برای خانم ها است و لازم است این مراکز برای آقایان هم راه اندازی شود بنابراین پیشنهاد می شود تسهیلاتی در این حوزه داده شود که مراکز سالمندان ویژه آقایان هم در استان راه اندازی شود.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین لازم است خدمات شهری به گونه ای ارائه شود که رفاه سالمندان را به دنبال داشته باشد و سالمندان بدون وابستگی و داشتن همراه بتوانند در شهر تردد کنند.

 

کد خبر 1106102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha