اُنس با قرآن علاقه‌مندی به نماز را تسهیل می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه انس با قرآن علاقه مندی به نماز را تسهیل می کند، گفت: قرآن، نماز و معنویت دل‌ها را به هم نزدیک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در آیین افتتاحیه دوره آموزشی کارشناسان قرآن، عترت و نماز شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان که در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج به صورت کشوری برگزار می‌شود، با اشاره به اهمیت ماموریت و وظایف کارشناسان مستقر در این حوزه، کارگزاری و ارائه خدمات در حوزه قرآن، عترت و نماز را بسیار ارزشمند و توفیقی الهی دانست که باید قدر آن را بدانند.

 

 

وی با اشاره به ارتباط مستمر کارشناسان قرآن، عترت و نماز شهرستانها و مناطق با مدیران، مربیان، معلمان قرآن و سایر عوامل اجرایی مدارس به منظور برنامه ریزی، تقسیم کار و پیگیری امور، گفت: این تعامل و ارتباط و قدم هایی که در راستای مأنوس شدن دانش آموزان با قرآن و نماز بر می‌دارید باعث می‌شود که دانش‌آموزان با نماز به عنوان فریضه واجب الهی آشنا شده و بستر لازم برای انس هر چه بیشتر با قرآن فراهم و آنان با سیره اهل بیت آشنا شوند.

 

 

قربانی با تقدیر از زحمات و اقدامات صورت گرفته در راستای بستر سازی برای حضور دانش آموزان در مسابقات قرآن، نماز و عترت و فرهنگی هنری، اظهار داشت: علیرغم تنگناها و محدودیت های پیش رو، برای حضور گسترده دانش‌آموزان در این مسابقات، بستر سازی شده و سال به سال این حضور افزایش داشته است.

 

 

وی ابراز امیدواری کرد: با این نگاه زمینه‌ای فراهم شود که اقدامات موثری در سطح مدارس استان انجام و دانش‌آموزان با معارف الهی و قرآنی و نماز بیش از پیش مانوس شده و با کرامات، خصایص و ویژگی‌ای رفتاری و سیره ائمه اطهار آشنا شوند.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از دل انسان به عنوان گوهر یاد کرد و با تاکید بر مانوس کردن دانش آموزان با مفاهیم دینی و قرآنی، تصریح کرد: هیچ معارفی به اندازه قرآن، نماز و معنویت نمی تواند دلها را به هم نزدیک کند.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نماز واجب الهی و مانوس شدن با قرآن علاقه مندی به نماز را تسهیل می کند، گفت: انس هر چه بیشتر دانش آموزان با کتاب الهی ، زمینه ترویج فرهنگ نماز و عبادت را فراهم می‌کند.

 

 

قربانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت حوزه های قرآن، عترت و نماز، انس با قرآن را باعث تقویت ارتباط با خداوند و ارتباط با مکتب اهل بیت دانست و گفت: کارشناسان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش باید با بهره‌گیری از روش های کارآمد، متنوع، نوآورانه و خلاقانه، زمینه حضور دانش آموزان در این برنامه های ارزشی را فراهم و اقدامات منتج به نتیجه شود.

کد خبر 1106181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha