مسلمانان باید رسول الله را اسوه و الگوی خودش قرار دهند

حجت الاسلام زمانی گفت: فرد مومن و مسلمان باید رسول الله را اسوه و الگوی خودش قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین «محمدحسن زمانی» امروز در نشست اقشار اهل سنت با موضوع «مدینه النبی محور وحدت» در سالن آموزش و پرورش بندرترکمن گفت: هر کسی که به مبدا و معاد معتقد است، باید راه و منش رسول الله را مسیر و راه خودش قرار بدهد.

 

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور با تشریح و تبیین کلمه اسوه، افزود: هر کسی که قرار است در زندگی خودش به یاد خدا باشد لازم است زندگی و رنگ خدایی داشته و رسول الله را اسوه و الگوی خودش قرار دهد.

 

وی با اشاره به اینکه، اسوه به معنای قدوه است، گفت: همچنین اسوه به معنای مقتداست و تاسی ما بشریت نیز از خاتم الانبیاء می باشد.

 

حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه، مدینه جایگاه خاتم الانبیایی است که اسوه همه بشریت بوده و باید به آن تاسی و اقتدا کنیم، افزود: یکی از مهم ترین عرصه های خوبی که می توان به خوبی به پیامبر اعظم (ص) اقتدا و فضایلش را برجای آوریم، حج است.

 

وی، حج را کانون وحدت مسلمین بیان کرد و افزود: حج یکی از کامل ترین ماکت های احکام الهی است که خداوند متعال به بشریت تزریق کرده است که همه احکام از جمله، نماز، روزه، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر و ... در آن وجود دارد.


مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور، مکه را کانون هدایت جهانیان ذکر کرد وگفت: حج و مدینه محور وحدت امت اسلام هستند و اولین سوالی که در حج حجاج از هم می پرسند این است که اهل کجایی و موضوع وحدت مطرح می شود.

 

وی گفت: زائرین دیگر کشورها از زائرین و حجاج ایرانی می پرسند که آیا بحث وحدت بین مذاهب در ایران وجود دارد؟ چون دشمنان علیه ایران اسلامی سم پاشی می کنند که در ایران وحدت نیست و شما زائرین ایرانی در جواب می گویید که وحدت در کشورمان وجود دارد.

 

حجت الاسلام زمانی  با اشاره به اینکه دشمن ناچار است علیه ایران اسلامی توطئه چینی کند، افزود: دشمنان از گسترش اسلام و پرچم قرآن را که استقلال آن را در عالم ایران اسلامی اعلام کرده است هراس دارند و اگر امروز فلسطین جان مجدد گرفته است به خاطر ایران است.

 

 

کد خبر 1106241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha