مسابقات قرآنی مدهامتان موجب رشد باورهای دینی می شود

شیرازیان گفت: برگزاری مسابقات قرآنی در سطح کشور و بین الملل از جمله مسابقات قرآنی مدهامتان موجب رشد باورها و مباحث دینی در نوجوان و جوان می شود لذا هر چه این مسابقات بیشتر برگزار شود، شاهد رشد بیشتری در مباحث دینی خواهیم بود.

«هاشم شیرازیان» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در مشهد در خصوص مسابقات قرآنی مدهامتان با بیان اینکه یکی از فعالیت هایی که در مسجد انجام می شود، مربوط به فعالیت های قرآنی است؛ گفت: کانون های مساجد با حضور در اکثر مساجد، همواره تلاش کرده است، فعالیت های خود را به گونه ای برنامه ریزی کند که نوجوانان و جوانان را جذب مسجد و فعالیت های قرآنی کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی گفت: اگر ما نوجوانان، جوانان و اهالی مسجد را با قرآن مانوس کنیم از آسیب های که در سطح جامعه وجود دارد بیمه می شوند و از طرف دیگر این افراد دو بعدی در بحث معنویت قرآن و مباحث کاری و اجتماعی رشد می کنند.

 

وی افزود: برگزاری مسابقات قرآنی در سطح کشور و بین الملل از جمله مسابقات قرآنی مدهامتان موجب رشد باورها و مباحث دینی در نوجوان و جوان می شود لذا هر چه این مسابقات بیشتر برگزار شود، شاهد رشد بیشتری در مباحث دینی خواهیم بود.

 

شیرازیان بیان کرد،: با برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان نیروهای مستعد و استعدادهای برتر شناسایی می شوند و بعد از شناسایی برای آنها برنامه ریزی صورت می گیرد و از طرفی این مسابقات زمینه تحقق باورهای دینی و مذهبی را فراهم می کند؛ همچنین یک سری فعالیت قرآنی از جمله بحث تلاوت نور که در مسابقات قرآنی مدهامتان در نظر گرفته شده است، از قاریان تلاوت نور در زمینه تربیت مربی استفاده کنیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه مسابقات قرآنی مدهامتان مقدمه ای برای فعالیت های بعدی کانون های فرهنگی هنری مساجد در زمینه های قرآنی در آینده است؛ گفت: نخبه ها و افرادی که در این مسابقه قرآنی شناسایی می شوند، باید با آموزش های لازم و گذراندن دوره تربیت مربی به عنوان سفیران قرآنی در سراسر کشور از آنها به عنوان مبلغ و استاد قرآنی استفاده کنیم و به عبارتی این مسابقه مقدمه ای برای شناسایی نیروهای مستعد در کشور باشد.

 

وی با اشاره بر ضرورت شبکه شدن برنامه تلاوت نور و کلاس های اوقات فراغت، برای شناسایی و تربیت نخبگان قرآنی؛ گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد مانند دیگر مجموعه ها، فعالیت های قرآنی مختلفی را انجام می دهد و یکی از وظایف این کانون در رواق نور، فعالیت های قرآنی است لذا کانون ها نقش بسزایی در این موضوع دارند و می توانند تاثیرگذار باشند همچنین کانون ها در زمینه های قرآنی و فعالیت های هنری از جمله سرود موثر بودند.

 

شیرازیان بیان کرد: مسابقات قرآنی مدهامتان ضمن رقابت با دیگر مسابقات قرآنی کشور از جمله اوقاف، موجب پرورش نخبگان قرآنی برای حضور در مسابقات مطرح کشوری می شود؛ همچنین این مسابقات موجب می شود بچه های مسجد علاوه بر رشد در همه ابعاد دینی در بحث قرانی نیز بتوانند نقش آفرین باشند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی گفت: مزیت مسابقات قرآنی مدهامتان نسبت به دیگر مسابقات در این است که در دو رده سنی زیر ۱۶ سال و ۱۶ تا ۳۲ سال برگزار می شود لذا حضور افراد با رده سنی زیر ۱۶ سال ضمن شناسایی، موجب تربیت نیروهای مستعد در زمینه قرآنی می شود.

 

وی افزود: هر چه افراد در سنین پایین تر با قران مانوس شوند، بهتر می توانند منادی فعالیت های قرآنی در سراسر کشور و ترویج فرهنگ علوم قرآنی در سطح بالاتر باشند.

کد خبر 1106252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha