افزایش ۷۰ هزار هکتاری طرح جهش تولید در دیمزارهای گلستان

سلمان زاده از افزایش سطح زیرکشت طرح جهش تولید در دیمزارهای استان گلستان به ۷۰ هزار هکتار در سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدمهدی سلمان زاده» صبح امروز (سه شنبه 27 مهر) در جمع خبرنگاران گفت: گام دوم طرح جهش تولید در دیمزارها با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان گلستان و سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در سطح استان اجرا می شود.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان افزود: این طرح به مدت ۵ سال برای افزایش محصولات کشاورزی  همچون؛ کلزا، گندم و جو و علوفه که وابسته به نزولات آسمانی و دیم هستند اجرا می شود.

 

وی، پشتیبانی از تولید، پايداري اشتغال و محرومیت زدایی و بهبود معیشت کشاورزان، رونق کشاورزی در اراضی دیم کم بازده، كمک به امنیت غذایی را از اهداف این طرح برشمرد.

 

سلمان زاده در خصوص خدمات این طرح، گفت: مساعدت در بيمه محصولات كشاورزي، مساعدت در تامین ادوات كشاورزي، توانمند سازی كارشناسان و كشاورزان، اجرای برنامه های ترویجی و آموزشی، مساعدت در تامين كودهاي ريزمغذي و غني سازي بذر از خدمات این طرح به شمار می روند.

 

وی با بیان اینکه سهم استان گلستان در طرح جهش تولید در دیمزارها در سال زراعی جاری به ۷۰ هزار هکتار افزایش یافته است، افزود:  این دیمزارها شامل؛ 40 هزارهکتار کلزا ديم،17 هزارهکتار گندم ديم، 10 هزارهکتار جو ديم و 3 هزارهکتار سایر محصولات علوفه ای ديم است.

 

 

کد خبر 1106310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha