دستگیری افراد سودجو در زنده گیری، نگهداری و تجارت غیر مجاز پرندگان مهاجر

رحمتی، با اشاره به اینکه دراین ایام دشت‌های شهرستان دلفان میزبان پرندگان شکاری مهاجر است، گفت: با گشت نیروهای یگان حفاظت افراد سودجو در زنده گیری، نگهداری و تجارت غیر مجاز پرندگان مهاجر دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازخرم آباد، «رامین رحمتی»، امروز(27مهر)، در جمع خبرنگاران با اشاره به مهاجرت پرندگان شکاری به ایران و استان لرستان، اظهارداشت: دشت‌های شهرستان دلفان میزبان پرندگان شکاری مهاجر است.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دلفان به نقش افراد سودجو در زنده گیری، نگهداری و تجارت غیر مجاز این پرندگان اشاره کرد و گفت: دراین راستا گشت و کنترل مستمر نیروهای یگان حفاظت این اداره برای جلوگیری از زنده گیری پرندگان شکاری انجام می شود.

 

وی با اشاره به برخورد قاطع با متخلفین در زمینه زنده گیری این پرندگان، خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر نیروهای یگان حفاظت دلفان در دشت «خاوه» نسبت به تخریب «کوخه ها» و برخورد با متخلفان اقدام کرده است.

 

رحمتی افزود: در این راستا چند کوخه تخریب  و چند رشته تور و ادوات زنده گیری پرندگان را به همراه یک دستگاه موتورسیکلت کشف و ضبط شده است.

 

وی جریمه زنده گیری یک بهله دلیجه ۳۰۰ میلیون ریال و جریمه زنده گیری یک بهله شاهین، بحری، بالابان، لاچین، ترلان دو میلیارد ریال عنوان کرد.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دلفان یادآور شد: متخلفان زنده گیری پرندگان علاوه بر پرداخت مبلغ جریمه، بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست به جرایم کیفری نیز محکوم می‌شوند.

کد خبر 1106417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha