جزییات نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد اعلام شد

زرین آمیزی جزییات اعلام نتایج کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

 

«فاطمه زرین آمیزی»، سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت و گو با خبرنگار علمی خبرگزاری شبستان با بیان اینکه نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است، گفت: پذیرفته شدگان می توانند برای کسب اطلاع درباره تاریخ، نحوه و مدارک لازم ثبت نام از تاریخ اول آبان ماه 1400 به سایت های اطلاع رسانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.

 

سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور افزود: اگر برنامه زمانی ثبت نام از سوی دانشگاه ها و موسسات پذیرفته شدگان اعلام نشده باشد، آنها در تاریخ چهارم و پنجم برای ثبت نام به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه محل قبولی خود مراجعه کنند.

 

او تصریح کرد: تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 1400، 636 هزار و 597 نفر بوده است که 52 درصد آنها زن و 48 درصد را مردان تشکیل داده اند. همچنین تعدد مجاز به انتخاب رشته نیز 427 نفر بوده اند که 54 درصد آنها زنان و 46 درصد مردان هستند.

 

به گفته زرین آمیزی، ظرفیت پذیرش در تمامی دوره های مورد پذیرش بدون در نظر گرفتن ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی 137 هزار و 18 نفر بوده است.

 

او همچنین با اشاره به نام دانشگاه های پذیرفته شده گفت: تعداد 130 هزار و 827 نفر در دانشگاه ها و موسسات آموزشی تابع وزارت علوم پذیرفته شده اند. همچنین تعداد 110 هزار و 152 نفر نیز در رشته های دانشگاه آزاد اسلامی قبول شده اند.

 

وی با بیان اینکه آمار ثبت نام کنندگان کارشناسی ارشد سال جاری نسبت به آمار داوطلبان آزمون سال گذشته تعداد 10 هزار و 957 نفر کمتر است، تصریح کرد: کارنامه نتایج نهایی آزمون حاوی رتبه متقاضی و آخرین رتبه پذیرفته شده در هر کد رشته انتخابی چهارم آبان ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

 

سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: داوطلبان در جهت تسریع بررسی و ثبت درخواست ها هرگونه سوال یا اعتراضی که دارند، می توانند تا پایان روز یازدهم آبان ماه به سامانه پاسخگویی اینترنتی که در سایت سازمان سنجش آموزش کشور است، مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

 

وی همچنین یادآور شد: اسامی آن دسته از حافظان کل قرآن مجید و کارشناسان رسمی علوم قرآنی که در آزمون کارشناسی ارشد سال 1400 شرکت کرده اند نیز اعلام شده است.

کد خبر 1106454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha