ارزیابی‌ها و زیرساخت‌های لازم جهت احداث و بازسازی مناطق زلزله‌زده خوزستان انجام شده است

نجار با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت جبران خسارت به آسیب‌دیدگان زلزله اندیکا گفت: ارزیابی‌ها و زیرساخت‌های لازم جهت احداث، ‌نوسازی و بازسازی مناطق زلزله‌زده انجام شده و دولت تا زمانی که نیاز مردم برطرف شود در کنار آنها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «اسماعیل نجار» امروز (سه‌شنبه 27 مهر) در نشست قرارگاه بازسازی مناطق زلزله‌زده خوزستان، با اشاره به زلزله اندیکا اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح در منطقه حضور دارند و کارهای خوبی انجام شده با این وجود محرومیت منطقه آنقدر زیاد است که نیاز به کمک و مساعدت بیشتر دولت و دستگاه‌های اجرایی دارد.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: ارزیابی‌های لازم مبتنی بر آمار و ارقام واحدهایی که باید بنا، نوسازی یا تعمیر شود انجام شده و زیرساخت‌هایی که آسیب دیده نیز مورد بررسی قرار گرفتند.

 

وی افزود: آنچه مسلم است با توجه به اینکه منطقه عشایری است ما باید بحث را به دو قسمت تقسیم کنیم، یکی بحث افرادی که در شهرها و روستاها مستقر هستند و دیگری قسمت مربوط به عشایر کوچ رو است که ممکن است مدت کمی در منطقه حضور یافته و مکان‌های استراحت و خواب برای خود و دام‌ها داشتند که در این راستا باید ساز و کار خیلی ویژه‌ای اجرا شود که هم مورد استفاده قرار بگیرد و هم اقداماتی نباشد بعدها پشیمان باشیم که چرا این اقدامات را انجام دادیم.

 

نجار با بیان اینکه بنیاد مسکن متولی کار شده و باید بررسی‌ها و طراحی‌های لازم را در این زمینه داشته باشد اضافه کرد: در این زمینه تجربه‌ای در خراسان شمالی داریم که عشایر آسیب دیدند و کارهایی را انجام شد، در بحث جایگاه‌های دام نیز که اقدامات خوبی در گذشته صورت گرفته که اینجا هم اجرایی و عملیاتی می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه بنیاد برکت تقبل کرده مدارسی که آسیب دیده‌اند را هم نوسازی کند و هم بازسازی به طور کامل انجام دهد و همه دستگاه‌های اجرایی موظف شدند مساعدت و کمک‌هایی در این راستا داشته باشند ابراز کرد: باید از سمن‌های استان تشکر کنم که با سازوکار بسیار خوبی اقدامات خود را آغاز کردند.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه جهاد کشاورزی نیز ۲۰۰ تن علوفه و نهاده‌های دامی را تامین کرده تا کسانی که به منطقه برمی‌گردند دچار وقفه در تعلیف دام‌های خود نشوند اذعان کرد: برای برخی از روستاهای سخت گذر واقعاً امکان ارسال تدارکات و آوردن امکانات را به سهولت نداریم که در این راستا باید به مصالح بومی بیندیشیم که این کار شدنی است با همان استحکام بنایی که برای مصالح غیربومی می‌توان کار کرد برای مصالح بومی هم کارها را انجام دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه نیاز است یک کارخانه شن و ماسه داشته باشیم برای اینکه مواد اولیه آن وجود دارد اما حمل آن بسیار مشکل است بیان کرد: بنیاد مستضعفان بر اساس هماهنگی‌های گذشته هر واحد مسکونی که نیاز به ساخت و ساز یا تعمیر داشته باشد در حد امکان سیمان رایگان در اختیار شهروندان خسارت دیده قرار می‌دهد.

 

نجار با بیان اینکه در مسیر راه هم دستگاه‌های گوناگون اقداماتی انجام می‌دهند که از کمک‌های آنها هم برای منطقه بهره‌مند می‌شویم خاطر نشان کرد: امیدواریم در این ماموریت نیز بتوانیم به نحو احسن انجام وظیفه کنیم.

 

وی با بیان اینکه دولت همواره تا زمانی که نیاز مردم برطرف شود در کنار آنها خواهد بود تاکید کرد: رئیس جمهور، رئیس مجلس و وزیر کشور این موضوع را دنبال و استاندار هم با تشکیل قرارگاه و هماهنگ کردن همه دستگاه‌ها شرایط را مدیریت کردند و امیدواریم که از این به بعد هم تا پایان کار خوب پیش برود.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور یاد آور شد: در کل کشور حوادث بسیار سخت و گوناگونی را شاهد بودیم، در زلزله کرمانشاه بیش از ۵۳ هزار واحد مسکونی و 100 هزار واحد تعمیری و در سیل ۹۸ نیز ۸۳ هزار واحد مسکونی ساخته شد که امیدواریم اینجا هم با کمک خود مردم و ملت بزرگ ایران بازسازی‌ها انجام شود.

 

کد خبر 1106465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha