خسارت‌های زلزله خوزستان به صورت کمک بلاعوض و تسهیلات بلندمدت تامین می‌شود

خلیلیان با بیان اینکه قرار است بخشی از خسارت‌های زلزله‌زدگان خوزستان به صورت کمک بلاعوض و بخشی به صورت تسهیلات بلندمدت تامین شود گفت: مجموع وام و کمک بلاعوض برای بخش عشایری و روستایی حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای هر واحد مسکونی برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» امروز (سه‌شنبه 27 مهر) در نشست قرارگاه بازسازی مناطق زلزله‌زده خوزستان که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، با بیان اینکه بازدیدهای لازم از مناطق آسیب‌دیده از زلزله اخیر صورت گرفته است اظهار کرد: این جلسه بر اساس تصمیماتی اتخاذ شد که مبتنی و بازدیدهای میدانی است و قرار شد بنیاد مسکن این هفته پرونده‌های کلیه افرادی را که خسارت دیدند را به اتمام برساند و کار آواربرداری نیز شروع خواهد شد.

 

استاندار خوزستان افزود: همچنین بنا شد رئیس مدیریت بحران کشور پیگیری لازم را در دولت جهت گرفتن مصوبه خسارت‌های برآورد شده داشته باشد تا پس از تصویب خسارات در دولت اعتبارات ابلاغ و کارها تسریع شود.

 

وی اضافه کرد: یک سری کمک‌های فوری و جاری هم تصمیم‌گیری شد که به عنوان کار مکمل انجام شود که امیدواریم با هماهنگی و تقسیم کاری که در دستگاه‌ها انجام شده مسیر رسیدگی به امور زلزله‌زدگان را با سرعت انجام دهند.

 

خلیلیان با اشاره به اینکه قرار است بخشی از هزینه‌ها به صورت کمک بلاعوض و بخشی هم به صورت تسهیلات بلندمدت تامین شود تصریح کرد: مجموع وام و کمک بلاعوض برای بخش عشایری و روستایی را حدود 200 میلیون تومان برای هر واحد مسکونی برآورد کردیم که امیدواریم تصویب و ابلاغ شود.

 

وی خاطر نشان کرد: الگویی که قرار شد برای منطقه برای ساخت مسکن دنبال شود دو الگو است یکی برای مناطقی که دسترسی آسان‌تر است و امکان انتقال مصالح برای منطقه وجود دارد و یکی هم الگوی ویژه مناطق سخت گذر که طبیعتاً باید از مصالحی که در منطقه وجود دارد استفاده شود.

 

استاندار خوزستان یاد آور شد: این دو الگو توسط بنیاد مسکن بر اساس پرونده‌هایی که تشکیل می‌شود کار بازسازی را از هفته آینده از طریق آواربرداری شروع خواهند کرد.

 

کد خبر 1106480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha