انس با قرآن کریم موجب صداقت و رعایت حق‌ الناس می شود

نادگران گفت: انس با قرآن و تلاوت روزانه آن بیمه ‌کننده‌ جوانی است و موجب صداقت، خلوص، تعامل با مردم و رعایت حق‌ الناس می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، در آستانه‌ میلاد پیامبر اعظم (ص) و هفته وحدت، طی مراسمی که ازسوی معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز و با حضور رئیس دانشگاه، معاون فرهنگی و دانشجویی، مدیر فرهنگی و جمعی از دانشگاهیان دانشگاه شیراز و نخبگان قرآنی ‌از برگزیدگان دانشگاه شیراز در مرحله کشوری و مرحله ملی سی‌ و‌ چهارمین و سی ‌و ‌پنجمین جشنواره‌ سراسری  قرآن و عترت دانشجویان تقدیر شد.

«حمید نادگران»، در این مراسم که به نیمه حضوری در تالار «حکمت» دانشگاه شیراز برگزار شد گفت: انس با قرآن و تلاوت روزانه آن بیمه ‌کننده‌ جوانی است و موجب صداقت، خلوص، تعامل با مردم و رعایت حق‌ الناس می شود.

رئیس دانشگاه شیراز افزود: برای گسترش بیشتر فعالیت‌ های قرآنی در دانشگاه شیراز برگزاری متوالی  دوره‌ ها و برنامه‌ های مختلف قرآن و عترت در دانشکده‌ ها به دانشجویان کانون قرآن و عترت و معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه در نظر داریم.

«سید مجتی واعظی»، نیز در این مراسم گفت: فعالیت‌ های قرآنی محدود به رشته و مقطع تحصیلی نمی شود و خلق آثار هنری، ادبی، پژوهشی و ... توسط دانشجویان رشته ‌های مختلف و کسب رتبه های متعدد در این گواه این موضوع است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه شیراز افزود: زحمات کارکنان حوزه‌ فرهنگی دانشگاه شیراز برای پیگیری امور قرآنی با هدف ترویج و تعمیق برنامه ‌های قرآنی میان دانشگاهیان قابل تقدیر است.

«علی حفیظی» نیز گفت: جشنواره‌ سراسری  قرآن و عترت از برکات انقلاب اسلامی است و موجب گسترش فعالیت‌ های قرآنی در دانشگاه‌ ها می شود.

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز افزود: 190 نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز در مرحله دانشگاهی در سی ‌و چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان در بخش‌های مختلف شرکت کردند که در رقابت مرحله کشوری 2 نفر و در رقابت مرحله ملی یک نفر از این دانشجویان موفق به کسب رتبه شدند و از بین 221 شرکت‌کننده‌ مرحله دانشگاهی 10 نفر برگزیده کشوری و 2 نفر برگزیده ملی از بین بیش‌ از 300هزار شرکت‌کننده از دانشگاه‌ های سراسرکشور شدند.

بدین ترتیب، «زینب یادگار»، دانشجوی مقطع دکتری رشته علوم اقتصادی، رتبه دوم مرحله کشوری و مرحله ملی در رشته فیلمنامه‌ نویسی و «علی اکبری ساعی»، دانشجوی مقطع دکتری رشته آلی، رتبه سوم مرحله کشوری در رشته داستان‌ نویسی را در سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت کسب کردند.

«سکینه طالب زاده»، دانشجوی دکتری ادبیات عرفانی رتبه اول مرحله کشوری و رتبه دوم مرحله ملی در رشته آشنایی با سیره معصومین (ع)، «سیده محبوبه کشفی»، دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث رتبه دوم مرحله کشوری و رتبه دوم مرحله ملی در رشته مقاله‌ نویسی، «الهام راضی»، دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی رتبه اول مرحله کشوری در رشته آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه جشنواره، «کوثر حسن ‌زاده»، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی طراحی شهری رتبه دوم کشوری در رشته آشنایی با سیره معصومین (ع)، «فاطمه علی یاری»، دانشجوی کارشناسی علوم ورزشی رتبه دوم کشوری در رشته دعا و مناجات خوانی، «کلثوم رضایی منصورآباد»، دانشجوی کارشناسی روانشناسی رتبه 2 کشوری در رشته حفظ 20 جز قرآن کریم، «آرین محزون»، دانشجوی کارشناسی رشته تاریخ و رتبه دوم کشوری در رشته خوشنویسی، «فائزه رسولی»، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر و رتبه سوم کشوری در رشته تولید نرم افزار و اپلیکیشن، «فروغ نادری»، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مواد رتبه سوم کشوری در رشته نقاشی، «حانیه شیخی»، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت حاصلخیزی و زیست فناوری خاک رتبه سوم کشوری در رشته آشنایی با سیره معصومین (ع)، برگزیدگان سی وپنجمن جشنواره ملی قرآن و عترت بودند.

خاطر نشان می شود، جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان، پیشکسوت جشنواره‌های فرهنگی کشور و تنها جشنواره‌ ای است که از  پس از انقلاب اسلامی در دانشگاه ‌های کشور برای ترویج آموزه‌های دینی و قرآنی، در سه مرحله‌ دانشگاهی، سراسری و ملی به طور مستمر برگزار می شود وسی‌ و ‌ششمین دوره‌ این جشنواره در 9 بخش و 40رشته‌ متنوع در مرحله دانشگاهی در حال برگزاری است و در بخش‌های معارفی و رشته‌های حفظ بخش آوایی 22 نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز به مرحله‌ کشوری راه یافته ‌اند، تمامی دانشجویان دانشگاه شیراز به ‌ویژه دانشجویان نوورود می ‌توانند با کسب اطلاعات بیشتر از farhangi.shirazu.ac.ir در رشته‌ های باقیمانده این جشنواره شرکت کنند.

کد خبر 1106491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha