نقش وحدت شیعه و سنی برای توسعه یافتگی منطقه حائز اهمیت است

بیکی گفت: همه علمای شیعه و سنی برای خروج از کمتر توسعه یافتگی شهرستان باید مشارکت، همراهی و وحدت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «مجید بیکی» امروز (۲۷ مهر) در نشست مشترک علمای شیعه و اهل سنت در شهرستان نهبندان، اظهار کرد: همراهی و همکاری مردم و علمای شیعه و سنی در بخش های مختلف به عنوان یک اصل در برنامه های مختلف مد نظر است.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه بیماری کرونا در کشور گسترش یافته لذا مهار کرونا اولویت اصلی دولت است، گفت: اولویت بعدی دولت بهبود معیشت و شرایط اقتصادی است که در سطح جامعه مشکلاتی را به وجود آورده است.

 

وی تصریح کرد: ۷۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال نهبندان واکسینه شده اند و واکسن به میزان کافی وجود دارد لذا مردم برای تزریق واکسن بادی هرچه زودتر مراجعه کنند.

 

وی با بیان اینکه میزان قابل توجهی مرگ و میر در کشور و شهرستان به واسطه تزریق واکسن کرونا کاهش یافته است، افزود: تا پایان سال گذشته میزان بهبودی افراد ۹۰ درصد بود و امروز با کار فراگیر واکسیناسیون به ۹۷ درصد رسیده است.

 

فرماندار نهبندان با توجه به هزینه بالای واکسن برای کشور، گفت: این واکسن برای کاهش مرگ و میر رایگان در اختیار مردم قرار گرفته است لذا مردم باید از این فرصت استفاده کنند.

 

بیکی با اشاره به اجرای پروژه های زیرساختی در شهرستان با وجود پراکندگی زیاد، گفت: موضوع گاز که دغدغه اصلی شهرستان بود، امروز در دورترین مرزها در حال انجام است و دو یا سه ماه آینده ۹۵ درصد جمعیت روستایی نهبندان تحت پوشش گاز قرار می گیرند.

 

وی با بیان اینکه شهرستان نهبندان سه سال مداوم به صورت جهادی گاز رسانی شده است، افزود: خراسان جنوبی یکی از استان های سبز در زمینه گاز رسانی است که جای قدردانی دارد.

 

فرماندار نهبندان گفت: بیشتر مراکز روستایی نهبندان خانه بهداشت، مرکز جامع و نیروی انسانی کافی دارند، همچنین دو خانه بهداشت جدید در نقاط روستایی طی دو هفته آینده آماده افتتاح است.

 

بیکی با بیان اینکه معیشت از طریق کشاورزی بخش عمده اقتصاد مردم نهبندان است، ادامه داد: برای مرمت و لایه روبی قنوات اعتبارات خوبی را داریم، امسال یکی از مهمترین پروژه ها؛ پروژه یکپارچه سازی اراضی قنوات طبسین است که اجرا و ۱۰۵ هکتار تحت شرب قنات طبسین قرار می گیرد و درآمد مردم افزایش خواهد یافت.

 

وی گفت: بازگشایی بازارچه مرزی دوکوهانه تاثیر جدی در معیشت مردم مستقر در مرز دارد که در حال واگذاری غرفه ها هستیم و فعالیت اقتصادی دوباره از سر گرفته می شود.

 

فرماندار نهبندان گفت: بیش از ۵۲ درصد مقاوم سازی مسکن روستایی رسیده ایم، همچنین ۳۰۰ میلیارد تومان گردش مالی در حوزه مسکن شهرستان در دو سال اخیر اتفاق افتاده است.

 

وی ادامه داد: فعالیت معادن نهبندان بیشتر شده و بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان در بخش صنعت و معدن شهرستان توسط بخش خصوصی و دولت سرمایه گذاری در حال انجام است.

 

بیکی گفت: با وجود اینکه دولت در شرایط سخت اقتصادی است، باند دوم محور زابل ۳۰ کیلومتر باند دوم این محور در حال انجام است.

 

وی ادامه داد: ۶۰ درصد جمعیت بالای ۲۰ خانوار نهبندان از پوشش اینترنت بهره مند هستند و تا ۱۴۰۱ تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت اینترنت پر سرعت برخوردار می شوند.

 

فرماندار نهبندان در پایان با اشاره هفته وحدت، گفت: همه علمای شیعه و سنی باید برای خروج از کمتر توسعه یافتگی مشارکت، همراهی و برای این مهم باید وحدت داشته باشند، همچنین برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید تلاش کنیم تا فرمان مقام معظم رهبری در کشور نهادینه شود.

 

کد خبر 1106553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha