خدمت به قرآن هدف کانون های فرهنگی هنری مساجد است

حجت الاسلام میریان گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور یکی از بهترین، قوی ترین و سرآمدترین دستگاهها و نهادهای قرآنی کشور محسوب می شود و تمام تلاش مسئولین کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خدمت به قرآن با تربیت انسان قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «سید مسعود میریان» شامگاه سه شنبه (27 مهر) در مراسم افتتاحیه چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) و هفته وحدت؛ بیان کرد: امیداریم این مسابقات سرآغاز مسیر قرآنی شما متسابقین، در زندگی باشد.

 

مدیر مرکز قرآنی آستان قدس رضوی با بیان اینکه ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور یکی از بهترین، قوی ترین و سرآمدترین دستگاهها و نهادهای قرآنی کشور محسوب می شود؛ گفت: تمام تلاش مسئولین کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خدمت به قرآن  و عمل به روایت پیامبر (ص) می باشد که فرمودند: مسجد جای خواندن، آموزش، تعلیم و ترویج قرآن است لذا امروز آنچه که در کانون های مساجد می بینیم، جز قرآن نیست.

 

وی بیان کرد: مسیری که کانون های فرهنگی هنری مساجد برای قرآنی شدن هر چه بیشتر مساجد طی می کنند، مسیر درست، کامل، دقیق، حساب شده، مطابق با آیات و روایات و چشم اندازهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و مطابق با بیانیه گام دوم انقلاب که حضرت آقا فرمودند: "جوانان باید تمدن ساز باشند و برای زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) کار کنند" است و بهترین مکان برای پیاده سازی این منویات مسجد است.

 

حجت الاسلام میریان، مسجد را بهترین مکان برای عمل به منویات حضرت آقا دانست و افزود: ما دست در دست یکدیگر می توانیم یک جبهه فرهنگی بسیار قوی را از پشت سنگر مسجد آغاز کنیم و از سنگر مسجد با سلاح قرآن، با تمام تمام در مقابل هجمه ها و شبیخون های فرهنگی دشمنان بایستیم.

 

وی با بیان اینکه ما با واقعیت قرآن فاصله زیادی داریم و جامعه قرآنی ما هنوز درک نکرده که چه نعمت بزرگی خدا به او داده است؛ گفت: پیامبر (ص) فرمودند:" اگر خدا به فردی نعمت قرآن داد و او با خود فکر کرد آن تعمت بزرگ نیست، او آنچه که خدا آن را بزرگ شمرده کوچک شمرده و آنچه که خدا آن را کوچک شمرده او بزرگ شمرده است". در واقع بزرگترین لطف خداوند به انسان دادن نعمت قرآن است که متاسفانه ما توانایی بهره مندی از قرآن کریم را نداریم.

 

مدیر مرکز قرآنی آستان قدس رضوی، قرآن را ابزار هدایت انسان دانست و افزود: متاسفانه ما در تلاوت و حفظ قرآن متوقف شدیم و در مفاهیم آن غور نمی کنیم، ما گاهی با قرآن بازی می کنیم و مسابقات قرآن نیز بهانه ای برای بازی های ما شده است.

 

وی خطاب به متسابقین قرآنی مدهامتان گفت: شما در ابتدای راه هستید لذا در مسیر فهم نکات ناب قرآنی و عمل به آنها باشید و از این نکات برای رسیدن به بالاترین درجات انسانیت استفاده کنید تا جامعه قرآنی با قرآن یک جامعه فوق العاده ممتاز، سرآمد، پویا و فعال در همه عرصه ها باشد یعنی اگر قرآن را ابزار کاربردی زندگی خود قرار دهیم، به راحتی و با سرعت بسیار بالایی به آن ارتفاعاتی که کسی دسترسی ندارد و به سطوح پروازی که جای ابرار است، خواهیم رسید.

 

حجت الاسلام میریان بیان کرد: در کشور مسابقات قرآن برگزار می شود و نفرات برتر معرفی می شوند اما رشته هایی برای شناسایی افرادی که قرآن را فهم و عمل کرده اند، نداریم و امیدوارم روزی رقابت های ما به گونه ای باشد که مقدار نهادینه آیات قران در وجود افراد مورد داوری قرار گیرد این روایت "بخوان وبالا برو" مربوط به حفظ قران نیست، شاید در قیامت افرادی حافظ قران نباشند و بخوانند و بالا بروند، آن کسانی هستند که قرآن در وحود آنها نهادینه شده و به آیات قرآن عمل کردند و چشیده اند.

 

وی گفت: همه قرآن نور است و اگر شما با یک آیه قرآن ارتباط حقیقی و واقعی پیدا کنید آن وقت این آیه برای شما اکتشافاتی خواهد داشت و از همین دریجه این آیه نوری به قلب شما می تابد که کل قلب شما را روشن می کند.

 

کد خبر 1106622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha