اقتدار نظام حکومت اسلامی تحت رهبری شخص عادل به نفع همه مردم جهان است

آیت الله حسینی گفت: یکی از مهمترین فلسفه‌های جهاد در اسلام، جلوگیری از از دست اندازی ها و توقف خوی استکباری برخی از حکومت ها برای نابودی جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛  آیت الله سید احمد حسینی خراسانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری  دراولین روز از سلسله نشست‌های سی و پنجمین دوره کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با اشاره به  نقش و جایگاه جهاد و همچنین لزوم تقویت قوای نظامی جامعه اسلامی برای پیشگیری از جنگ و ایجاد صلح پایدار گفت: یکی از مهمترین فلسفه‌های جهاد در اسلام، جلوگیری از از دست اندازی ها و توقف خوی استکباری برخی از حکومت ها برای نابودی جامعه اسلامی است.

 

وی افزود: برای ایجاد صلح همه جانبه و ایجاد جهانی عاری از جنگ و خونریزی باید قوی شد یکی از فلسفه های جهاد در اسلام پیشگیری از جنگ به ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان است؛ برهمین اساس همان طور که می دانید اسلام چنانکه از نامش پیداست آیین سلم صلح سلام امنیت و ایمان است. از نظر دین مبین اسلام فراهم کردن زمینه تحقق جهانی عاری از جنگ و تضمین صلح پایدار در گرو عملیاتی شدن تحصیل قدرت و اقتدار نظامی و نمایش توان نظامی به دشمن است.

 

 آیت الله  حسینی عنوان کرد: یکی از معجزات قرآن کریم در آیهواعدوا لهم ... " استفاده از  ضمیر" لهم" به جای ضمیر"علیهماست؛ یعنی اقتدار نظام حکومت اسلامی تحت رهبری شخص عادل به نفع همه مردم جهان است  ویکی از بزرگترین عناصر پیشگیری جنگ به شمار می رود.

 

وی با بیان این مطلب که تحصیل اقتدار به تنهایی کفایت نمی کند عنوان کرد: نکته مهم پس از رسیدن به اقتدار نمایش آن است تا دشمنان فکر چپاول کردن را از ذهن شان دور کنند. گواه این موضوع نیز آیه ۱۲۳ سوره مبارکه توبه با عبارتوالیجدو فیکم غلظه" است.

 

این عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر دولتی تحت زعامت انسانی عادل حکیم و الهی صاحب اقتدار باشد قطعاً دین و دنیای بشر اصلاح می شود. برهمین اساس امام علی علیه السلام در حدیثی می فرمایند:" صلح و آرامش دین و دنیای بشریت جز در سایه جهاد مقدس و قرآنی امکان‌پذیر نیست."

وی خاطرنشان  کرد:  این بدین معنا نیست که اسلام آیین جنگ، خشونت، کشورگشایی، تجاوز به کرامت دیگران و جان و مال افراد باشد در واقع این جهاد برای پیشگیری از جنگ و صلحی پایدار است اگر امروز دشمنان نظام اسلامی فکر جنگ داشته باشند پاسخی کوبنده و پشیمان کننده دریافت خواهند کرد و اگر تا کنون دست از پا خطا نکردند به خاطر وجود این اقتدار در حکومت اسلامی است.

 

 

کد خبر 1106657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha