نصب دروازه بزرگ «شهدای کربلا » در منطقه دونگری هند

دروازه بزرگ «شهدای کربلا» به عنوان نخستین دروازه هندی ویژه شهدای کربلا در منطقه دونگری در جنوب شهر بمبئی هند نصب شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز بین المللی رسانه، روزنامه تایمز هند گزارش داد: منطقه دونگری در جنوب شهر بمبئی در هند شاهد نصب یک دوازه بزرگ به نام «شهدای کربلا» به خاطر تکریم و احیای نام امام حسین(ع) و اهل بیت و اصحاب او و نهضت انسانی اش بوده است.

در این گزارش آمده است: خیابات حضرت اباالفضل العباس(ع) در منطقه دونگری هویت جدیدی را پس از نصب این دروازه که مزین به نام شهدای کربلاست، پیدا کرده است.

 

این روزنامه در گزارش خود آورده است: این نخستین دروازه هندی ویژه شهدای کربلاست که طول آن 28 فوت و عرض 3105 فوت است.

براساس این گزارش، این منطقه به لطف نصب این نماد به مکان ویژه ای برای عزاداری تبدیل خواهد شد و انتظار می رود که صدها مسلمان شیعه در طول مناسبت های دینی در این مکان گردهم جمع شوند.

 

این روزنامه نوشت: ساکنان محلی در دونگری از مدتها پیش خواهان نصب دروازه در خیابان اصلی این منطقه به منظور تکریم و تجلیل از شخصیت های نهضت حسینی بودند.

در این گزارش آمده است: خیابان حضرت اباالفضل العباس(ع) به دلیل حضور عزاداران در این خیابان و وجود مسجد جامع و امام باره گاه(خانقاه) و محفل شاه خراسان با احساسات شیعیان ارتباط عمیق دارد.

 

این روزنامه به نقل از سرمایه گذار این پروژه نوشت: به ما نشان دهید که یک سازه و نماد ساخته شود که بتواند قرن ها دوام بیاورد و به اثر مهمی در نقشه گردشگری زیارتی مذهبی در بمبئی تبدیل شود.

ساخت دروازه شهدای کربلا  نزدیک به هشت ماه به طول انجامیده است. صنعتگران آن را با استفاده از ستون ها و صفحات چوبی و سنگ های قیمتی و سنگ  مرمر ایتالیایی و مروارید ساختند.

کد خبر 1106739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha