رسالت مهم ائمه جمعه امید آفرینی در جامعه است

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به نقشی که ائمه جمعه در امید آفرینی می‌توانند داشته باشند، گفت:کمک به دولتمردان برای رفع مشکلات اقشار ضعیف و محروم مورد توجه امامان جمعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲۸مهر) در گردهمایی ائمه جمعه استان مازندران در شهرستان آمل با اشاره به اینکه اربعین مرحوم علامه حسن زاده آملی در پیش است، بیان کرد: گرامیداشت یاد این عزیزان وظیفه ما است، حجت الاسلام قاسم طاهری هم خدمات زیادی به حوزه علمیه مازندران ارائه دادند امیدواریم خداوند روح همه رفتگان را قرین رحمت کند.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: موضوع همایش ما بازخوانی رسالت ائمه جمعه است، اول اینکه همه ما می‌دانیم در همه فراز و نشیب‌های سیاسی و اجتماعی که گاه بر وفق مراد بود باید به وظایف خود عمل کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: دولت سیزدهم در مسیر و ریل انقلاب است وظیفه ما کمک به این دولت است، دعوت به دین، دعوت به وحدت و عدم اختلاف به‌خصوص اختلافات دینی و سوم توجه به مسئله ولایت امیرالمومنان (ع) از مواردی است که در قرآن به‌عنوان رسالت تبلیغ تاکید شده است.

 

خطیب جمعه ساری اضافه کرد: در این مسیر سختی‌هایی وجود دارد که نیاز به استقامت دارد، از وظایف مهم انبیا اقامه عدالت است، و این امکان ندارد مگر با تشکیل حکومت! 

 

وی با بیان اینکه باید سعی کنیم حق پابرجا مانده و با ظلم و فساد مبارزه کنیم، گفت: روانشناسی مردم این است که از کمبود ناراحت نیستند، وظایف ما روحانیون نیز همین است امید آنکه در این مسیر بهتر از گذشته قدم برداریم.

کد خبر 1106755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha