بسیاری از چهره های قرآنی کشور از کانونهای مساجد برخاسته اند

حجت الاسلام ذوالفقاری گفت: بسیاری از چهره های قرآنی کشور از کانونهای فرهنگی هنری مساجد برخاسته اند.

حجت الاسلام «مصطفی ذوالفقاری» ضمن تقدیر از حضور و استقبال گسترده اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی از مرحله استانی مسابقه قرآنی مدهامتان، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: محمد مهدی کریمی دررشته ترتیل خوانی از استان مرکزی به مرحله کشوری این دوره از مسابقات راه یافته است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی افزود: مسجد به عنوان بهترین جایگاه برای فعالیت های قرآنی و کلام وحی است که ما در تلاش هستیم با با احیای کارکردهای مساجد و همچنین فعالیت های مسجد محوری در مسیر قرآن و کلام الهی گام برداریم.


 وی در ادامه با تاکید بر اینکه مسابقات قرآنی مدهامتان راهی برای پرورش نخبگان قرآنی است، بیان کرد: با برگزاری این مسابقات در سطوح مختلف می توانیم استعدادهای و نخبگان قرآنی را در مناطق مختلف شهری و روستایی شناسایی و به پرورش آنها بپردازیم.

 

این مقام مسئول قرآن را کلام وحی و راه نجات انسان از گمراهی دانست و بیان کرد: تبیین فرهنگ و معارف قرآنی در جامعه ضروری است و همگان نقش موثری در این راستا دارند.


 
حجت الاسلام ذوالفقاری با تاکید بر اینکه انس با قرآن جامعه ما را در برابر آسیب های اجتماعی حفظ می کند، خاطر نشان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به جامعه هدف خود که بیشتر قشر جوان و نوجوانان هستند فعالیت های گسترده ای را در راستای ترویج فرهنگی قرآنی در جامعه انجام می دهند و با برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان با شرکت فعالان مسجدی و اعضای کانون های مساجد در واقع بستری را برای انس هر چه بیشتر با قرآن و ایجاد یک رقابت سالم فراهم کرده اند.

کد خبر 1106780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha