اشاعه فرهنگ مطالعه در کاهش بزهکاری و جرایم اثرگذار است

به گفته صادقی، اشاعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و تجهیز کتابخانه در اماکنی نظیر زندان‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش بزهکاری و جرایم و نیز بازگشت سعادتمندانه مددجویان به اجتماع داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان در دیدار با مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان، گزارشی از کتابخانه های عمومی استان ارائه داد و اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۰ باب کتابخانه عمومی در استان مشغول خدمات رسانی به شهروندان است.

 

ایرج صادقی خاطرنشان کرد: کتابخانه های عمومی در راستای تحقق رسالت خود مبنی بر گسترش و اشاعه فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در میان آحاد مختلف مردم جامعه، نگاه ویژه ای به ارائه خدمات کتابخانه ای در میان مددجویان زندان دارد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴ کتابخانه مشارکتی با همکاری امور زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی در استان مشغول به فعالیت است، عنوان کرد: اشاعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و تجهیز کتابخانه در اماکنی نظیر زندان‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش بزهکاری و جرایم و نیز بازگشت سعادتمندانه مددجویان به اجتماع داشته باشد.

 

مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان نیز در این دیدار بیان کرد: یکی از شعارهایی که همواره مجموعه امور زندان ها به دنبال تحقق آن است، بازگشت شرافتمندانه زندانی به جامعه پس از دوران محکومیت است. ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در چرخه اصلاح و تربیت بسیار تاثیرگذار است.

 

حجت الاسلام حسین بنیادی با بیان اینکه از روز اول دغدغه ما این بود که بنا به فرمایش امام (ره) و مقام معظم رهبری، زندان آموزشگاه نیکی ها شود، گفت: اگر قرار باشد زندان آموزشگاه شود، شرط اول این است که آموزگاران و مربیان خوبی داشته باشد. این دغدغه بخش قابل توجهی از برنامه های ما را به خود اختصاص داده که پرسنل چطور نقش مربیگری و آموزگاری را به خود بگیرند و در این زمینه باید تلاش کنیم دغدغه‌های پرسنل کمتر شود.

 

وی به طرح پیک دانش در زندان ها اشاره کرد و افزود: هدف از اجرای این طرح ترویج فرهنگ کتاب خوانی در میان زندانیان است و در این طرح رابطان پیک دانش در ساعات مشخصی کتاب‌هایی را بین زندانیان توزیع می‌کنند.

 

همکاری در برگزاری مسابقات کتابخوانی مشترک، مشارکت در برگزاری یازدهمین دوره برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، برگزاری نشست کتابخوان، دوره آموزش قصه گویی برای کتابداران کتابخانه های مشارکتی زندان ها از مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

کد خبر 1106860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha