همه برکات الهی در محور وحدت جمع شده است

حجت الاسلام شهابی گفت: همه باید به سمت وحدت، همبستگی و همدلی روی آوریم که همه برکات الهی در محور وحدت جمع شده است.

حجت الاسلام «عین الله شهابی» با تبریک هفته وحدت به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: وحدت اساس و پایه دین است و دوام ملت های اسلامی به وحدت گره خورده است.


امام جمعه آزادشهر افزود: در آیات قرآن نکته های لطیفی از وحدت مسلمین، صلح و صفا و همبستگی با یکدیگر و ارتباط و همدلی و همراهی و وحدت با یکدیگر سفارش شده است و در روایات معصومین نیز سفارشات اکیده از وحدت مسلمین شده است.

وی با بیان اینکه وحدت و همبستگی سفارش خدا و رسول خدا و ائمه معصومین است، گفت: این امر الهی پایه و دوام اسلام و قدرت مسلمین است.

 

حجت الاسلام شهابی خاطرنشان کرد: امام علی(ع)  وحدت را منتی می داند که خداوند متعال بر مردم گذاشته است، به فرموده حضرت علی (ع) دعوت به اسلام دعوت به وحدت است،  به این معنا که همه در کلمه اسلام جمع شوند و در سایه آن زندگی کنند و پراکنده نشوند.

 

وی با اشاره به اینکه یگانگی و اتحاد طینت و طبیعت مومن است، اظهارداشت: محور وحدت و همبستگی حبل الله است که پیامبر (ص) می فرماید؛  همان کتاب آسمانی است. قرآن هم حبل الله الهی است. اهل بیت (ع) گ هم حبل الله هستند.

 

امام جمعه آزادشهر اضافه کرد: همبستگی و وحدت برکاتی دارد که ثمره آن ارتقای ارزش فردی، عامل بقا، عزت و اقتدار، ثبات قدم برای انسان، امنیت دینی،  اجتماعی و اقتصادی می شود،


وی با بیان اینکه اسلام خلاصه و رهاورد همه انبیای الهی است، گفت: اسلام اصالت و قدمت دارد و همه را دور هم جمع می کند.

 

حجت الاسلام شهابی وجود مقدس پیامبر را محور وحدت خواند و افزود: برکات وحدت ویژه است و دشمن تنها از تفرقه سود می برد،  باعث و عامل و خالق تفرقه کسی جز دشمن نیست.

 

وی تاکید کرد: همه باید به سمت وحدت،  همبستگی و همدلی روی آوریم که همه برکات الهی در محور وحدت جمع شده است.

کد خبر 1106909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha