آگاهی سیاسی و برگشت به اسلام نخستین نیاز اولیه تمدن نوین اسلامی است

حجت الاسلام دیلم گفت: آگاهی سیاسی و برگشت به اسلام نخستین نیاز اولیه تمدن نوین اسلامی نیاز است و در این خصوص باید اندیشمندان، جوانان و عالمان شناخت، تفکر و بصیرت خویش را افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «نورعلی دیلم» امروز (چهارشنبه ٢٨ مهر) در نشست بصیرتی «پیامبر اعظم (ص)، رهبری، اتحاد ملی و اقتدار امت اسلامی» در مصلی اهل سنت نگین شهر گفت: امروز باید شناخت خود را از پیامبر (ص) افزایش دهیم زیرا آن حضرت برای هدایت انسان خودش را به سختی و مشقت انداخت، پیامبری که همه بشریت بدهکار وجود نازنین آن هستند.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان با ارائه حدیثی از امام رضا (ع) در خصوص شناخت سیره و سنت پیامبر (ص)، افزود: طبق فرمایش قرآن کریم مطمئن ترین و ارزشمند ترین شخص، پیامبر (ص) است که در اخلاق، رفتار، رافت و مهربانی و در همه زمینه ها الگو و اسوه بشریت است.

 

وی با اشاره به خصوصیات پیامبر (ص) در درون جامعه، گفت: پیامبر (ص) در برخورد با مردم کسی را رنجیده خاطر نمی کرد و انس می گرفت و به بزرگ قوم ها بها می داد و اموراتی را به آنان واگذار می کرد.

 

حجت الاسلام دیلم با بیان اینکه پیامبر (ص) در اجتماع ها پرحرفی نمی کرد و سکوتش برمبنای تدبیر و تفکر بود، افزود: پیامبر (ص) در جایی سخن می گفت که حرف هایش موثر و مفید واقع می شد.

 

وی با بیان اینکه، پیامبر (ص) در جاهایی که به صلاح امتش بود سکوت نمی کرد، اظهارداشت: انسان مومن باید زرنگ باشد و شناخت جایگاه عقل و بصیرت انسان مورد تاکید قرآن کریم است.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان، دشمن شناسی را از خصوصیات اصلی مسلمین عنوان کرد و گفت: امروز باید دشمن شناس بوده و هوشیار باشیم و کسی که دشمن شناسی نداشته باشد باید در مسلمان بودنش تجدید نظر کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه، استبداد داخلی و استکبار خارجی مهمترین درد جامعه اسلامی است، افزود: برای مبارزه با این دو عامل، آگاهی سیاسی و برگشت به اسلام نخستین و تمدن نوین اسلامی نیاز است و دراین خصوص باید اندیشمندان، جوانان و عالمان شناخت، تفکر و بصیرت خویش را افزایش دهند.

 

حجت الاسلام دیلم اصلی ترین راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی را وحدت امت اسلام عنوان کرد و گفت: احترام به مقدسات مذاهب اسلامی و تقریب مذاهب اسلامی زمینه ساز رسیدن به تمدن نوین اسلامی است تا جایی که رهبر معظم انقلاب نیز توهین به مقدسات را حرام شرعی عنوان کرده اند و امروز شاهد آن هستیم که انقلاب اسلامی  از بدو آغاز خود به دنبال حمایت از مظلومان و ملت های مسلمان و خصوصا اهل سنت فلسطین بود.

 

کد خبر 1106931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha