حفظ وحدت و همبستگی رمز پیروزی مسلمانان جهان است

حجت الاسلام رضانژاد گفت: رمز پیروزی مسلمانان عالم جهان حفظ وحدت، اتحاد و همبستگی است.

حجت الاسلام «نادعلی رضانژاد» با تبریک ولادت پیامبر (ص) و هفته وحدت به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: یکی از ضروریات جامعه اسلامی حفظ وحدت و همدلی است.

 

امام جمعه شهر دوزین افزود: وحدت و اتحاد مثل نخ تسبیحی هستند که مهره ها را در کنار هم نگه می دارد و ارتباط منظم بین آنها برقرار می کند و آنها را از پراکندگی و دور افتادگی و گم شدن حفظ می کند.


وی ادامه داد: اگر این نخ تسبیح پاره شود اتحاد و انسجام مهره ها گسسته می شود و جایی می افتد، همان طور که نخ تسبیح پاره شود مهره ها از هم می پاشند یا کم می شوند وحدت در بین مسلمانان نیز همین طور است.

 

حجت الاسلام رضانژاد خاطرنشان کرد: اگر وحدت نباشد، در بین مسلمین تفرقه و جدایی ایجاد می شود و آن زمان  دشمن به راحتی می توانند نقشه های شوم خود را اجرا کند و نفوذ کند.

 

وی با بیان اینکه وحدت، اتحاد و همبستگی باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد،  گفت: همچنین یکی از چیزهایی که باعث شد انقلاب ما پایدار بماند و یا در جنگ تحمیلی موفق و پیروز شود بخاطر حفظ  وحدت و اتحاد بین مردم کشور عزیزمان بود.

 

امام جمعه دوزین افزود: چندین هزار شهید از برادران اهل سنت و چند شهید از ارامنه و آشوری و مذاهب دیگه نمونه ای از اتحاد مردم ایران است.

 

وی اظهارداشت: اگر اتحاد و وحدت و همدلی نبود انقلاب ما به پیروزی نمی رسید و اگر وحدت و اتحاد نباشد انقلاب ما پایدار نمی ماند و مقتدر نمی شود.

 

حجت الاسلام رضانژاد گفت: تفرقه و جدایی خیلی بد است و دشمنان از هر راه و ابزاری استفاده می کنند تا اتحاد و انسجام بین مسلمانان را از بین ببرند و با تز «تفرقه بیانداز حکومت کن» وارد میدان شدند و متاسفانه تا کنون هم موفق بودند.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه ما الان هر چه در جامعه اسلام می کشیم از تفرقه و جدایی بین امت اسلامی است،  افزود: اگر واقعا در بین ملت مسلمان اتحاد باشد دیگر مردمان بی گناه تکه تکه و قتل عام نمی شوند.

 

امام جمعه شهر دوزین ادامه داد: دشمن از طریق جدایی و تفرقه دارد سو استفاده می کند، کاری کرده است که مسلمان به دست مسلمان و با پول مسلمان کشته می شود.

 

وی گفت: اگر در جامعه ما تفرقه و جدایی باشد مسلمانان کشته می شوند، جامعه اسلام امنیت و آرامش ندارند.

 

حجت الاسلام رضانژاد تاکید کرد: رمز پیروزی مسلمانان عالم جهان حفظ وحدت، اتحاد و همبستگی است.

 

کد خبر 1107207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha