مسابقات مدهامتان شبکه ای برای رشد فعالان قرآنی است

سعادتی گفت: مسابقه مدهامتان می تواند یکی از شبکه هایی باشد که در همه زمینه ها از جمله قران استعداد یابی کند و این استعدادهای قرآنی را غربال و روی آنها کار کند.

«سعید سعادتی» در حاشیه برگزاری اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در گفتگو با خبرگزاری شبستان در مشهد، بیان کرد: امسال مسابقه قرآنی مدهامتان دارای چند ویژگی بود از جمله اینکه با توجه به اینکه در ایام کرونا و محدودیت ها بودیم نیاز به یک زیرساخت اساسی و جدی بود تا با استفاد از این زیرساخت مخاطبین بیشتری برای شرکت در مسابقات جذب کنیم و مراحل داوری و ارزیابی به نحو احسن اتفاق بیفتد.

 

معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور افزود: برای این منظور از ظرفیت پورتال بجه های مسجد استفاده شد و بیش از 12 هزار نوجوان و جوان با استعدادهای قرآنی ضمن شرکت در این مسابقات، خود را در معرض رقابت قرار دادند که در مرحله استانی حدود 600 نفر انتخاب شدند و بعد از ارزیابی در مرحله نیمه نهایی حدود 100 نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

 

وی گفت: با توجه به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد یک شبکه گسترده ای در محلات و مساجد شهری و روستایی تشکیل داده است و بیش از 27 هزار محله و روستا را پوشش می دهد، مسابقه مدهامتان می تواند یکی از شبکه هایی باشد که در همه زمینه ها از جمله قران استعداد یابی کند و این استعدادهای قرآنی را غربال و روی آنها کار کند همچنین یک شبکه فعالان قرآنی تشکیل دهد که این شبکه خود بحث فعالان قرآنی را توانمند کند و ما بتوانیم چهره های قرآنی را در سطح ملی و بین المللی تربیت کنیم.

 

سعادتی بیان کرد: این به عنوان یکی از اهداف مسابقه بود لذا به همه مساجدی که تحت پوشش کانون های فرهنگی هنری مساجد بودند دسترسی دادیم تا در این مسابقات از طریق مربیان و مدیران قرآنی خود شرکت کنند.

 

وی گفت: یکی دیگر از اهداف ما این بود که آنچه مد نظر رهبر معظم انقلاب است یعنی نگاه تمدنی به قرآن را ابجاد کنیم، برای این منظور باید علاوه بر ترویج قرآن خوانی، فهم قرآن نیز رواج پیدا کند و قرآن به عنوان سبک زندگی مردم به ویژه نسل جدید ما به عنوان آینده سازان انقلاب اسلامی و شکل دهنده تمدن نوین اسلامی، تبدیل شود.

 

معاون فرهنگی ستاد  هماهنگی کانون های مساجد کشور افزود: لذا امسال بخشی از آن را اجرا کردیم و در سالهای آینده فعالیت ها و رویکرد مسابقه مدهامتان را در حوزه مفاهیم و نشر قرآن در قالب رسانه و ابزار هنری در فضای مجازی خواهد بود.

 

کد خبر 1107279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha