حوادث طبیعی حدود ۴ هزار میلیارد ریال خسارت به کشاورزی وارد کرد

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: نیمه نخست امسال حوادث طبیعی، سه هزار و ۹۹۸ میلیارد ریال به حوزه کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

«حسن ایزانلو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: این میزان خسارت بر اثر سرما، سیل، بارندگی و خشکسالی در اراضی زراعی، باغی و دام برآورد شده که بیشترین خسارت بر اثر خشکسالی امسال وارد شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان خاطرنشان کرد: خسارت های برآورد شده به محصولات زراعی گندم، جو و کلزا و محصولات باغی گردو، انگور، گل محمدی، بادام، سیب، گلابی و درختان هسته دار و دام صورت گرفته که بیشترین خسارت از نظر سطح به بخش زراعی با ۳۳ هزار و ۳۵۴ هکتار و از لحاظ مبلغ بخش باغی با ۲ هزار و ۱۳۳ میلیارد ریال بوده است.

 

ایزانلو اضافه کرد: اینک دو هزار و ۲۵۷ هکتار از سطح باغ ها و ۱۱ هزار و ۸۲۷ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان بیمه است.

 

میزان بارندگی ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد کاهش دارد که این امر موجب خسارت به کشاورزان و باغداران این شهرستان شده است.

 

میزان بارندگی ۶ ماهه نخست امسال در این شهرستان، ۶۴.۵ میلی متر ثبت شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته، ۱۴۵.۹ میلی متر و در درازمدت، ۱۰۴.۳ میلی متر بوده است.

 

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در سال های اخیر دوران خشکسالی و کم‌آبی سختی را به خود دیده و حتی در مناطق مختلف به ویژه تعدادی از روستاها مردم برای تامین آب شرب با مشکل مواجه شده اند.

 

این شهرستان ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد که ۱۲ هزار بهره بردار از این بخش ارتزاق می کنند.

 

کد خبر 1107350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha