آموزش شیوە صحیح زندگی از رسالت‌های سرای محلات است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در آئین افتتاح دو سرای محله در سنندج اعلام کرد: فرهنگ‌سازی در بخش‌های مختلف و آموزش شیوە صحیح زندگی از رسالت‌های سرای محلات است.

بە گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان؛ محمد ابراهیم زارعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در آئین افتتاح دو سرای محلات در مناطق نایسر و کانی کوزله سنندج، آموزش و توانمند سازی ساکنین این مناطق از جمله اهداف سرای محلات عنوان و اظهار کرد: با این دست اقدامات می‌توان علاوه بر توانمندسازی جامعه هدف در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز موثر واقع شد.

 

 

وی فرهنگ‌سازی در بخش‌های مختلف و آموزش شیوە صحیح زندگی را از رسالت‌های سرای محلات دانست و گفت: ما نیاز داریم که همیشه آموزش‌های لازم و متناسب با شرایط روز را داشته باشیم و این امر یک ضرورت و نیاز مستمر و همیشگی است.

 

 

زارعی اضافه کرد: اگر آموزش‌ها به درستی ارائه شود می‌تواند از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند.

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: مبنا و اساس تمام اقدامات را بر پیشگیری بگذاریم، چرا که پیشگیری بسیار کم هزینه‌تر از درمان است.

 

 

زارعی با بیان اینکه تاکنون سه سرای محله در حسن آباد سنندج، کانی کوزلە و نایسر افتتاح شدە است، اظهار کرد: در تلاشیم کە این سرای محلات را نیز در آیندە و در شهرهای سقز و مریوان داشتە باشیم.

 

 

ساختمان سرای محلات در مناطق محروم و کم برخوردار توسط دولت خریداری و برای توانمند سازی و آموزش اقشار ضعیف و آسیب دیده در اختیار تشکل‌ها و نهادهای غیردولتی قرار می گیرد.

کد خبر 1107353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha