مشکلات کشور ریشه فرهنگی دارد

آیت الله عاملی گفت: ریشه همه مشکلات کشور فرهنگی است و حتی در حوزه اقتصادی نیز باید ناهنجاری های فرهنگی را ریشه کن کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، آیت الله «سید حسن عاملی» امروز (30 مهرماه) در نشست نخبگان، خانواده معظم شهدا و جمعی از مردم استان با رئیس جمهوری در سالن ولایت گفت: ریشه همه مشکلات کشور فرهنگی است و حتی در حوزه اقتصادی نیز باید ناهنجاری های فرهنگی را ریشه کن کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: غفلت دولت های گذشته در مسئله فرهنگی باعث بروز مشکلات امروز در استفاده از ظرفیت ها شده است و باید دولت سیزدهم این مسئله را جبران کند.

 

وی اذعان داشت: اگر احساس جمعی نباشد و همه حرف ها و سخنان «منم» «منم» باشد کار پیش نمی رود و بهترین ثروت موتور محرک جامعه توجه به احساسات جمعی است.

 

آیت الله عاملی خاطر نشان کرد: سازندگی کشور با احساسات جمعی به مسائل می تواند رخ دهد و مشکل اقتصادی را با آن حل کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان افزود: اگر می خواهید احساسات جمعی را در جامعه ایجاد کنید باید بحث تعلیم و تربیت و بحث آموزش به جد مورد توجه قرار گیرد و لایحه رتبه بندی معلمان که در مجلس شورای اسلامی مطرح است با جدیت پیگیری شود.

 

امام جمعه اردبیل بیان کرد: آموزش و پرورش رکن اصلی غلیان احساسات جمعی است و باید برای حفظ استقلال کشور همچون کشورهای پیشرفته از این ابزار فرهنگی استفاده شود.

 

آیت الله عاملی ادامه داد: با حفظ جایگاه و شان معلمان می توانیم به این رتبه و مرتبه برسیم و لایحه رتبه بندی معلمان قشر بازنشستگان آن را نیز فراموش نکنید.

کد خبر 1107490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha