وصول ۵۲۹ هزار فقره چک رمزدار در شهریور ماه/امکان ثبت‌نام افراد مجرد در طرح قانون جهش تولید با یک شرط

افزایش دارایی‌های بانک تجارت در پایان شهریور ۱۴۰۰، وصول ۵۲۹ هزار فقره چک رمزدار در شهریور، رشد ۴۴ درصدی پروازها در فرودگاه‌های کشور نسبت به سال ۹۹، امکان ثبت‌نام افراد مجرد در طرح قانون جهش تولید با یک شرط برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز شنبه اول آبان شبستان به شرح زیر است:

وصول ۵۲۹ هزار فقره چک رمزدار در شهریور ماه

براساس آمار بانک مرکزی در شهریور ماه در استان تهران بیش از ۱۷۶ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی حدود ۷۹۹ هزار میلیارد ریال وصول شد. در این ماه ۵۰.۳ درصد از تعداد چک های رمزدار وصولی در سه استان تهران (۳۳.۳ درصد)، اصفهان (۹.۵ درصد) و خراسان رضوی (۷.۵ درصد) وصول شده است که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان ها دارا بودند. همچنین ۷۰.۱ درصد از ارزش چک‌های فوق در استان‌های تهران (۵۹.۳ درصد)، اصفهان (۶.۲ درصد) و خراسان رضوی (۴.۶ درصد) وصول شده است.

چک‌های وصولی بر حسب عادی و رمزدار

بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک در شهریور ماه ۱۴۰۰ در کل کشور وصول شد که از این تعداد حدود ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار فقط عادی و بالغ بر ۵۰۰ هزار فقره رمزدار بوده است. بر این اساس در کل کشور ۹۲.۶ درصد از کل تعداد چک‌های وصولی عادی و ۷.۴ درصد رمزدار بوده است.

در ماه مورد بررسی در کل کشور حدود ۳۵۳۱ هزار میلیارد وصول شد که حدود ۲۱۸۵ هزار میلیارد ریال چک عادی و بیش از ۱۳۴۶ هزار میلیارد ریال چک رمزدار بوده است. به عبارتی در کل کشور ۶۱.۹ درصد از کل ارزش چک‌های وصولی عادی و ۳۸.۱ درصد رمزدار بوده است.

 

افزایش دارایی‌های بانک تجارت در پایان شهریورماه ۱۴۰۰

بررسی اطلاعات و صورت‌های مالی تلفیقی دوازده ماهه منتهی به ۱۴۰۰.۰۶.۳۱ (حسابرسی نشده) بانک تجارت نشان می‌دهد در بخش صورت سود و زیان جامع این بانک، سود خالص در دوره منتهی به ۱۴۰۰.۰۶.۳۱ با رشد ۲۳.۶۹ درصدی نسبت به رقم حسابرسی شده در زمان تجدید ارائه شده پایان تابستان سال گذشته، به رقم ۱۲,۳۹۲,۵۴۰ میلیون ریال رسیده است.

همچنین در بخش دارایی های بانک تجارت، مشاهده می شود که موجودی نقد این بانک در دوره منتهی به ۱۴۰۰.۰۶.۳۱ (حسابرسی نشده) ۱۱۶,۲۴۸,۸۰۸ میلیون ریال تعیین شده که نسبت به میزان تجدید ارائه شده در تاریخ ۱۳۹۹.۱۲.۳۰، بیش از ۳ درصد رشد داشته است. همچنین در این بخش، مطالبات بانک تجارت از بانک ها و سایر موسسات اعتباری در پایان تابستان سال جاری، به رقم ۵۵۸,۴۲۸,۱۲۵ میلیون ریال رسیده است.

در مجموع، جمع دارایی‌های بانک تجارت در پایان شهریورماه ۱۴۰۰ با رشد بیش از ۲۰ درصدی نسبت به پایان سال گذشته، به رقم ۴,۶۹۰,۰۱۱,۹۴۲ میلیون ریال رسیده است.

 

 

رشد ۴۴ درصدی پروازها در فرودگاه‌های کشور نسبت به سال ۹۹

آمار منتشر شده توسط گروه اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نشان می‌دهد در پنج ماهه نخست سال جاری، ۱۳۳ هزار و ۳۲۹ نشست و برخاست در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت انجام شده که ۱۰ میلیون و ۳۵۵ هزار و ۹۰ مسافر و ۹۰ میلیون ۸۳۷ هزار و ۷۴۷ کیلوگرم بار توسط این پروازها جابه‌جا شده‌اند. این ارقام نسبت به پنج ماهه نخست سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۴۴، ۲۲ و ۴۳ درصد رشد داشته‌اند.

 

در این بازه در چهار فرودگاه اختصاصی کشور یعنی کیش، قشم، چابهار و ماکو نیز ۱۲ هزار و ۴۱۳ نشست و برخاست انجام شده و یک میلیون و ۸۵۰ هزار و ۸۸ مسافر و ۱۲ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۱۸۶ کیلوگرم بار با این پروازها جابه‌جا شده‌اند. این ارقام نسبت به پنج ماهه نخست سال ۹۹ به ترتیب ۸۹، ۵۰ و ۵۸ درصد رشد داشته است. 

 

در این بازه فرودگاه مهرآباد تهران با ۴۸ هزار و ۴۷۵ نشست و برخاست و جابجایی ۳ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۴۶۲ مسافر صدرنشین فهرست فرودگاه‌های پرتردد در کشور است و از آنجا که تمام پروازهای این فرودگاه داخلی است، مهرآباد در صدر فهرست بیشترین پروازهای داخلی نیز قرار دارد. پس از مهرآباد دو فرودگاه مشهد و شیراز بیشترین پروازهای کشور را انجام داده‌اند و این دو فرودگاه در فهرست پروازهای داخلی نیز پس از مهرآباد قرار می‌گیرند. کمترین تعداد پرواز در پنج‌ماهه نخست سال ۱۴۰۰ متعلق به فرودگاه اراک با ۴۶ پرواز و جابجایی ۳ هزار و ۸۰۳ مسافر بوده است.

 

در پنج‌ماهه نخست سال ۱۴۰۰، در مجموع سه هزار و ۸۶۵ پرواز خارجی از ۱۵ فرودگاه مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان، لارستان، اهواز، بندرعباس، ارومیه، گرگان، زابل، بیرجند، کرمانشاه، رشت، زاهدان و کرمان انجام شده است که ۳۶۰ هزار و ۴۵۲ مسافر توسط این پروازها جابجا شده‌اند. همچنین در این مدت ۹۲ پرواز خارجی از دو فرودگاه اختصاصی قشم و کیش انجام شده و ۷ هزار و ۷۴۱ مسافر و ۱۸۶ هزار و ۹۵۶ کیلوگرم بار با این پروازها جابه‌جا شده‌‌اند.

 

پایش هوشمند مصرف برق مشترکان پرمصرف در پایتخت

طرح هوشمندسازی مصرف برق مشترکان خانگی و تجاری پرمصرف در تهران با نصب کنتور هوشمند نسل جدید در پایتخت آغاز می شود. در راستای اجرای طرح‌های مرتبط با هوشمندسازی شبکه توزیع برق، با نصب بیش از 150 هزار کنتور هوشمند نسل جدید، مصرف برق مشترکان خانگی و تجاری پرمصرف نیز در کلان شهر تهران از راه دور رصد و پایش خواهد شد.

 

بنابراین گزارش،‌ نصب این دسته از لوازم اندازه‌گیری در قالب طرح ملی فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی(فهام) منجر به مدیریت هرچه دقیق‌تر بار شبکه توزیع برق کلان شهر تهران به‌ویژه در فصول پرچالش و زمان‌های پربار شده و تاثیر قابل ملاحظه‌ای در تسهیل فرآیند تحلیل بار شبکه و تصمیم گیری‌های مرتبط با کنترل پایداری شبکه توزیع برق شهر تهران خواهد داشت.

 

امکان ثبت‌نام افراد مجرد در طرح قانون جهش تولید با یک شرط

امکان ثبت‌نام افراد مجرد در طرح قانون جهش تولید با یک شرط فراهم شد. بر اساس برنامه وزارت راه و شهرسازی سهمیه هر استان برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی کاملا مشخص شده و در مناطقی که زمین در محدوده شهرها وجود ندارد، شهرک های جدیدی احداث خواهند شد، اظهار کرد: در جلسه اخیر کمیسیون عمران مجلس،  نمایندگان از وزیر راه در خواست تسهیل شرایط ثبت‌نام متقاضیان قانون جهش تولید مسکن را داشتند که وزیر با آن موافقت کرد.

 

وزیر راه در این جلسه اعلام کرد امکان ثبت‌نام افراد مجرد در سامانه ثمن وجود دارد که در زمان تحویل واحد مسکونی، متقاضیان باید سند ازدواج خودشان را ارائه کنند.

 

وزیر راه و شهرسازی در جلسه کمیسیون عمران قول داد  شرایط را برای متقاضیان مسکن قانون جهش تولید تسهیل کند به گونه‌ای که حتی افراد  مجرد هم امکان ثبت نام داشته باشند و هنگام تحویل مسکن عقدنامه و سند ازدواج خود را ارائه کنند. امیدواریم به زودی شاهد عملیاتی شدن این پروژه باشیم. 

 

 

کد خبر 1107540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha